کوروش بخشنده چهره سرشناس کارگری بر اثر ایست قلبی جان باخت

«کوروش بخشنده» فعال کارگری سرشناس سنندجی، صبح امروز پنج‌شنبه ۱۴ آبان‌ماه ۱۳۹۴، بر اثر ایست قلبی در زادگاهش جان سپرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال کارگری از اعضای «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» و عضو هیات اجرایی «کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد» در حالی دچار ایست قلبی شده که پیش‌تر در بیمارستان «رجایی تهران»، تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بود. پزشک معالج او را از انجام برخی فعالیت‌های روزانه منع کرده بود و قرار گرفتن در شرایط استرس‌آور را به صورت اکید، برای سلامتی وی مضر دانسته بود.

این فعال کارگری در ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۳، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده و پس از گذشت دو ماه در ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

«کوروش بخشنده» سپس در ۲۸ مهرماه ۱۳۹۴، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان سنندج طی دادنامه شماره ۹۴۰۹۹۸۸۷۱۳۳۰۰۲۰۷، به اتهام عضویت در «کومله»، شرکت در مراسم‌ها و راهپیمایی‌های اعتراضی و همچنین عضویت در «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» برابر با ماده ۴۹۹ قانون مجازات اسلامی به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.

حکم صادره علیه این فعال کارگری به دلیل “بیماری و کهولت سن” و همچنین برابر با ماده ۳۸ قانون مجازات اسلامی، به ۳ ماه و ۱ روز حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

گفته شده «کوروش بخشنده» در جلسه دادگاهی خود در ۲۰ مهرماه ۱۳۹۴، “تمامی اتهامات امنیتی و وابستگی به احزاب اپوزیسیون خارج از کشور را تکذیب و فعالیت‌های کارگری خود در کمیته هماهنگی را غیر قانونی ندانسته و از آن دفاع کرده بود.”

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل