صدور حکم ۶ سال زندان برای یک معلم به اتهام توهین به رهبر جمهوری اسلامی

«علی حسین پناهی» معلم دهگلانی، که روز پنجشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۴، از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده بود، در دادگاه انقلاب شهر «سنندج» به تحمل ۶ سال زندان محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «کانون مدافعان حقوق بشر کردستان» با اعلام این خبر نوشته: «این معلم زندانی پس از گفتگوی علنی با شهروندان در شهر دهگلان و مسجد دهستان قروچای علیه مسوولان حکومتی، از مردم خواسته بود در برابر تبعیض مسوولان جمهوری اسلامی در مناطق کُردنشین ساکت نباشند و پس از آن در روز پنج‌شنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۴، از سوی ماموران وزارت اطلاعات در منزل پدری خود واقع در دهستان قروچای بازداشت شد.»

«علی حسین پناهی» در دادگاه انقلاب «سنندج» به اتهام “توهین به علی خامنەای رهبر جمهوری اسلامی ایران” و “ارتباط با یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت” به تحمل ۶ سال زندان محکوم شد.

گفته شده این معلم کُرد به دستور وزارت «اطلاعات»، پس از ۸ سال تدریس در مدارس «سنندج» و «دهگلان»، از «آموزش و پرورش» اخراج شده است.

«علی حسین پناهی» دارای مدرک فوق لیسانس، دبیر عربی و همچنین دارای ۸ سال سابقه کار در «آموزش و پرورش» است. همچنین او پیش‌تر به مدت ۴ سال دهیار دهستان «قروچای» بوده است.

ویدیویی که در پی می‌آید بخش‌هایی از سخنان این معلم کُرد پیش از بازداشت اول او، در روز دوشنبه ۹ شهریورماه ۱۳۹۴، در یکی از میادین اصلی شهر «دهگلان» است.

در این ویدیو او «علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران» را “مفسد” و “محارب” عنوان می‌کند.

فایل ویدیویی مربوط به «علی حسین پناهی» که به زبان کُردی است، در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته و در پی می‌آید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید