خون‌های ریخته لیبرتی مرهمی بر زخم‌های دلواپسان نظام!

جمعی از زنان زندانی سیاسی زندان «اوین» در محکومیت حمله موشکی به کمپ «لیبرتی» و کشتار ساکنین بی دفاع آن بیانیه‌ای منتشر کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در بخشی از این بیانیه که به امضای تعدادی از زنان زندانی در زندان «اوین» رسیده آمده است: «جباران و جنایتکاران مست از جام زهر هسته‌ای اقدام به بمباران کمپ لیبرتی کردند، تا شاید با خون‌های ریخته شده مرهمی بگذارد بر زخم‌های دلواپسان نظام‌اش. زهی خیال باطل که حتی خون این فداییان و عاشقان آزادی تیری است بر قلب و جان آنها و راهگشای مسیر آزادی و رهایی سرزمین پرگهر ایران خواهد بود.»

در حمله موشکی افراد مسلح ناشناس به اردوگاه «آزادی» (لیبرتی)، در شامگاه پنج‌شنبه ۷ آبان‌ماه ۱۳۹۴، که در آن تعدادی از اعضای «سازمان مجاهدین خلق»، نگهداری می‌شوند، ۲۳ نفر از اعضای مجاهدین و ۱۸ سرباز عراقی کشته و زخمی شدند.

سازمان «مجاهدین خلق» گفته «حسین ابریشمچی» یکی از فرماندهان ارشد این سازمان در اصابت ۸۰ کاتیوشای شلیک شده به «لیبرتی» کشته شده‌ و مقام‌های عراقی نیز از زخمی شدن ۱۶ سرباز و کشته شدن سه سرباز دیگر عراقی در جریان این حمله خبر داده‌اند.

گفته شده راکت‌های کاتیوشا، از منطقه «بکریه» در غرب «بغداد» شلیک شده‌‌اند.

ساکنان اردوگاه «لیبرتی» از سال ۲۰۱۲، از اردوگاه «اشرف» به این مکان منتقل شده‌اند. «بی‌بی‌سی» گزارش داده: «براساس توافق سال ۲۰۱۱ دولت عراق و مقام‌های سازمان مجاهدین خلق در سال ۲۰۱۱ میلادی، قرار شد اعضای این سازمان به تدریج از اردوگاه اشرف به اردوگاه آزادی منتقل شوند و از آنجا مقدمات انتقالشان به دیگر کشورها فراهم شود.»

در همین رابطه “وزیر خارجه آمریکا این حمله را محکوم کرده و از جامعه بین‌المللی خواسته تا هرچه سریع‌تر به اعضای این سازمان پناهندگی دهند.”

همچنین «کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد» در واکنش، حمله به اردوگاه «مجاهدین خلق» در «بغداد» را محکوم کرده است.

نسخه کامل بیانیه جمعی از زنان زندانی سیاسی زندان «اوین» در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته که در پی می‌آید.

دوباره کبوتر آن پاک این سرزمین به خون نشستند، دوباره جنایتی علیه انسایت و بشریت برای پاک‌ترین فرزندانمان در کمپ لیبرتی، و افسوس و صد افسوس دوباره سکوت و بی عملی جامه جهانی در مقابل این عمل شنیع.

شامگاه ۷ آبان‌ماه ۱۳۹۴، جباران و جنایتکاران مست از جام زهر هسته‌ای اقدام به بمباران کمپ لیبرتی کردند، تا شاید با خون‌های ریخته شده مرهمی بگذارد بر زخم‌های دلواپسان نظام‌اش. زهی خیال باطل که حتی خون این فداییان و عاشقان آزادی تیری است بر قلب و جان آنها و راهگشای مسیر آزادی و رهایی سرزمین پرگهر ایران خواهد بود.

ما جمعی از زنان زندانی سیاسی زندان اوین، حمله موشکی به کمپ لیبرتی که باعث شهادت ۲۳ نفر از پاک‌ترین فرزندان ایران و زخمی شدن اعضای ساکن در کمپ را قویا محکوم می‌کنیم و از جامعه جهانی به خصوص دولت آمریکا و دولت عراق و سازمان ملل که با تک‌تک اعضای ساکن کمپ توافق امضا شده دارند می‌خواهیم عاملان و آمران این حمله جنایتکارانه را شناسایی کرده و به پای میز محاکمه بکشانند.

جمعی از زنان زندانی سیاسی زندان اوین

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید