تبعید عباس لسانی فعال آذربایجانی به شیراز

«عباس لسانی» زندانی سیاسی آذربایجانی، که در اعتراض به توهین‌های مطرح شده در برنامه تلویزیونی «فیتیله» در شبکه دو صدا و سیمای جمهوری اسلامی از روز دوشنبه ۱۸ آبان ماه دست به اعتصاب غذا زده بود، بدون اطلاع قبلی و بر خلاف حکم صادره از زندان اردبیل به زندان شیراز تبعید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «عباس لسانی» پیش تر درروز چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴، در مسیر حرکت به محل کار خود از سوی ماموران امنیتی بازداشت و جهت گذراندن حکم ۱ سال حبس تعزیری به زندان «اردبیل» منتقل شده بود.
این فعال آذربایجانی در فروردین ماه ۱۳۹۴در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان اردبیل به ریاست قاضی «اسدپور»، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.
حکم صادره در حالی برای این فعال آذربایجانی صادر شد که نامبرده در اعتراض به عدم رعایت اصل ۱۶۸ قانون اساسی مبنی بر علنی بودن دادگاه‌ها از سوی مقامات قضایی از حضور در جلسه دادگاه خودداری کرده بود.
حکم صادره در شعبه یک دادگاه تجدید نظر استان «اردبیل» عینا تایید و به نامبرده ابلاغ گردید.
به گزارش اویان نیوز، این حکم در خصوص بازداشت وی در شهریور ماه سال ۱۳۹۰ است.
«عباس لسانی» در روز جمعه ۱٨شهریور ماه ۱۳۹۰در پی اعتراضات مردم «آذربایجان» به خشکاندن دریاچه «اورمیه» در شهر «اردبیل» بازداشت شد.
او در آن زمان پس از ۵۵ روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات «اردبیل» در روز شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰، با قرار وثیقه ۱۰۰ ملیون تومانی آزاد شد.
«عباس لسانی» فعال سیاسی آذربایجانی، بارها به دلیل فعالیت‌های مدنی و سیاسی خود از سوی نهادهای امنیتی بازداشت و در دادگاه انقلاب به حبس محکوم شده است.
وی به علت شرکت در تظاهرات سال ۱۳۸۵ «اردبیل» و شرکت در مراسم سالیانه «قلعه بابک» در تیرماه ۱۳۸۴، به ۳۰ ماه حبس تعزیری از سوی مراجع قضایی «اردبیل» و «اهر» محکوم شد.
وی در طول سال‌های ۸۵، ۸۶ و ۸۷ در حال سپری کردن دوران محکومیت خود بوده که مدتی از محکومیت خود را در تبعید و در زندان «یزد» گذراند.
این فعال آذربایجانی به دلیل شرکت در مراسم «قلعه بابک» در سال‌های ۱۳۸۲، ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴، به دلیل شرکت در مراسم سالگرد مشروطیت بر سر مزار «باقرخان سالار ملی» در مرداد ۱۳۸۴، انتشار «تقویم تورکی» در سال ۱۳۸۲، تحصن اعتراض‌آمیز در روز ۲ تیر ۸۳ در مسجد «سرچشمه اردبیل»، روز ۴ خرداد ۹۰ به دلیل شرکت در سالگرد شهدای خرداد ۸۵ «آذربایجان» در «اورمیه»، روز ۶ مهرماه سال ۱۳۹۱ به دلیل شرکت در مراسم سالگرد مرحوم «ابراهیم جعفرزاده» در «خوی» و روز ۱ اسفند ۹۲ در آستانه روز جهانی «زبان مادری» به همراه ده‌ها تن از فعالان آذربایجانی در «اهر» بازداشت شده است.
وی بارها در مقاطع مختلف بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده است.
سازمان «عفو بین‌الملل»، «انجمن دفاع از حقوق زندانیان» و سازمان‌های مختلف حقوق بشری طی سالیان گذشته در بیانیه‌های متعدد خود در دفاع از این فعال آذربایجانی و نگرانی از وضعیت وی صادر کرده‌اند.
تبعید این زندانی سیاسی از زندان اردبیل به شیراز در حالی صورت گرفته است که محل سکونت خانواده این زندانی سیاسی در اردبیل است و تبعید وی به شیراز امکان ملاقات با خانواده را به دلیل زیاد بودن مسافت و همچنین وضعیت مالی دشوار کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید