آزادی شاپور رشنو فعال مدنی با قید وثیقه

«شاپور رشنو»، فعال مدنی ملی مذهبی شهر اندیمشک که پیش تر در ۲۵ شهریور ماه سال جاری از سوی ماموران امنیتی در اندیمشک بازداشت شده بود، با تودیع وثیقه ای ۴۰۰ میلیون تومانی از زندان کارون اهواز آزاد شد.
به گزارش کمپین دفاع اززندانیان سیاسی ومدنی، پیش تر در ساعت ۱ بامداد روز چهارشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۴ ، با هجوم شبانه مأموران امنیتی به منزل مسکونی ‌این فعال مدنی در شهر اندیمشک که با هدف بازداشت او صورت گرفت، همسر او که حدود سه ماه باردار بود بر اثر ترس و فشارهای عصبی ناشی از حمله نیروهای امنیتی، ، فرزند خود را از دست داد و پس از بازداشت همسر خود و سقط جنین به بیمارستان منتقل و مدتی را بستری بوده است.
همزمان با بازداشت «شاپور رشنو»، مأموران امنیتی، شماری دیگر از فعالان سیاسی ملی مذهبی شهر اندیمشک را نیز بازداشت کرده‌اند.
نیروهای امنیتی با هجوم به منازل فعالان مدنی و کارگری شهر اندیمشک، دست کم ۱۰ نفر از جمله «علی محمد جهانگیری»، «امیر رحیم خانی به همراه مادرش» و «علی نجاتی» از فعالان سندیکای کارگران هفت تپه را بازداشت کردند.
عزت‌الله جعفری، یکی دیگر از فعالان مدنی و ملی مذهبی که در شب بازداشت این افراد در منزل حضور نداشت، با مراجعه به نهادهای امنیتی خود را معرفی و در نهایت بازداشت شد.
امیررحیم خانی به همراه مادرش پس از گذشت چند روز بازداشت با سپردن قرار وثیقه یک صد میلیون تومانی آزاد شدند.
«علی نجاتی» فعال کارگری و از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه نیز پس از ۳۴ روز بازداشت، ساعت ۴ بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۴ با قرار وثیقه یک صد میلیون تومانی از زندان کارون اهواز آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید