وجودتان ارزشمند است، به اعتصاب غذا پایان دهید

نامه شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی به دو زندانی سیاسی در اعتصاب غذا

«شهناز اکملی» مادر «مصطفی کریم بیگی» که در عاشورای ۱۳۸۸ کشته شد، در نامه‌ای به «علی شریعتی» و «مجید آذرپی» در شانزدهمین روز از اعتصاب غذایشان، از آنها خواسته که به اعتصابشان پایان دهند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مادر این جان باخته در بخشی از این نامه خطاب به این دو زندانی سیاسی نوشته: «می‌دانم بازداشت ظالمانه و غیر قانونی، عرصه را بر شما تنگ کرده است و چاره‌ای جز اعتصاب برای شما باقی نگذاشته، اما باید بدانید که وجودتان برای ما ارزشمند است و به خاطر اینکه من به عنوان مادر می‌دانم که داغ فرزند یعنی چه، نگذارید که مادرانتان و خانواده‌تان خدای ناکرده بار غم سنگین‌تری را به دوش بکشند.»

«علی شریعتی» و «مجید آذرپی» دو زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از روز دوشنبه ۱۱ آبان‌ماه ۱۳۹۴، طی نامه‌ای به «حسن روحانی» رییس‌جمهور ایران، از آنچه «در اعتراض به ناعدالتی تا رسیدن به خواسته‌های قانونی‌شان» خوانده‌اند، دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند.

آنها در این نامه که در وب‌سایت «کلمه» انتشار یافته نوشته‌اند: «از شما به عنوان مجری قانون اساسی درخواست داریم که در برابر این پرونده‌سازی‌ها به انفعال خود پایان داده و اجازه ندهید که جریانات تندرو با این احکام ناعدلانه، آب به آسیاب دشمنان این مرز و بوم بریزند.»

گفته شده وضعیت جسمانی این دو زندانی محبوس در بند ۸ زندان اوین، پس از گذشت ۱۶ روز از اعتصاب غذا نامناسب و خطرناک است.

پیش‌تر «علی شریعتی» در ۱۱ مهرماه سال جاری، جهت درمان مشکلاتی در ناحیه چشم برای سومین بار به بیمارستان اعزام شده بود. او از مشکلات سیاتیک و بیماری کلیوی و همچنین مشکلاتی در چشم رنج می‌برد.

او در ۲۰ تیرماه ۱۳۹۴ پس از ۵ ماه نگهداری در بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین به بند ۸ این زندان منتقل شد.

«علی شریعتی» در بهمن‌ماه ۱۳۹۳، به دنبال “پرونده‌سازی بازجوهای وزارت اطلاعات” بازداشت شد. او سپس از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی»، به اتهام‌های “اجتماع و تبانی”، “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری”، “توهین به رییس جمهور” و” نگهداری ماهواره” به تحمل ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

گفته شده پیش از انتقال این زندانی سیاسی به بند ۸ زندان «اوین»، او در بند ۲۰۹ زندان «اوین» به بهانه “تراشیدن اجباری موهای سر”، در زندان مورد ضرب و شتم وحشیانه از سوی مسوولین زندان قرار گرفته بود.

این فعال سیاسی در بند، پیش از این نیز در ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۸۹، بازداشت و در دادگاه بدوی به تحمل ۲ سال حبس محکوم شده و حکم صادره در مرحله تجدید نظر به یک سال کاهش یافته است. او همچنین در نیمه شعبان سال ۱۳۹۳، به مدت یک هفته بازداشت بوده است. آخرین بازداشت وی مربوط به ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ است و او در این مدت یک بار دیگر نیز دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده بود.

«مجیدآذرپی» فعال سیاسی، روزنامه‌نگار، خبرنگار اصلاح طلب و عضو شاخه‌ی جوانان حزب «اعتماد ملی» استان تهران، در ۱۸ مهرماه ۱۳۹۴، از سوی قاضی «مقیسه» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد و در انتظار صدور و ابلاغ حکم نهایی است.

گفته شده این زندانی سیاسی تاکنون دو بار از سوی دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «مقیسه» محاکمه شده است.

«مجید آذرپی»، عضو ستاد انتخاباتی «میرحسین موسوی»، عضو ستاد انتخاباتی «حسن روحانی» و همچنین عضو «حزب اعتماد ملی استان تهران» است. او در ۲۶ خردادماه ۱۳۹۴، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و از آن زمان تاکنون در زندان «اوین» به سر می‌برد.

متن کامل نامه «شهناز اکملی» مادر «مصطفی کریم بیگی» در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته که در پی می‌آید.

پسرانم مجید و علی جان؛

من مادر مصطفی کریم بیگی از شهدای عاشورای سال ١٣٨٨ هستم. زمانی که خبر اعتصاب غذای شما را شنیدم و از ظلمی که به شما رفته آگاه شدم، بسیار ناراحت شدم. درک می‌کنم که راهی دیگر جز اعتصاب برایتان نمانده است، اما از شما دو عزیز عاجزانه درخواست می‌کنم که داغ دیگری بر دلم نگذارید؛ شش سالی هست که داغ مصطفی روی دلم سنگینی می‌کند.

می‌دانم بازداشت ظالمانه و غیر قانونی، عرصه را بر شما تنگ کرده است و چاره‌ای جز اعتصاب برای شما باقی نگذاشته، اما باید بدانید که وجودتان برای ما ارزشمند است و به خاطر اینکه من به عنوان مادر می‌دانم که داغ فرزند یعنی چه، نگذارید که مادرانتان و خانواده‌تان خدای ناکرده بار غم سنگین‌تری را به دوش بکشند.

به امید آزادی شما و دیگر عزیزان دربندمان

شهناز اکملی

۲۵ آبان‌ماه ۱۳۹۴

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل