تشدید فشار علیه زندانیان سیاسی در زندان‌ سنندج

فشار علیه زندانیان سیاسی در زندان مرکزی سنندج به شیوه‌ای نگران‌کننده افزایش یافته و تقریبا به امری عادی و روزانه علیه زندانیان مبدل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، زندانیان سیاسی در زندان سنندج در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و توهین و حقارت به زندانیان به امری عادی و روزانه مبدل شده است.

مسئولین این زندان مرتب علیه زندانیان بهانه‌تراشی کرده و فشارها ، محدودیتها و اذیت و آزارها علیه زندانیان سیاسی در این زندان افزایش یافته است.

فشارها ، محدودیتها و اذیت و آزارها از طریق رئیس اطلاعات زندان، مسئول حفاظت و مدیر داخلی و بدستور رئیس زندان صورت می گیرد. این اشخاص شرایط غیر انسانی را علیه زندانیان سیاسی بوجود آوردەاند.

از طرفی دیگر مسئولان زندان و امنیتی زندان در حال حذف تدریجی جیره غذایی ، دارو و درمان زندانیان سیاسی و عادی در زندان هستند.

طبق گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان ، همزمان نیز کمیت و کیفیت غذای زندان را شدیدا کاهش داده است. در صورتی که اکثر زندانیان از اقشار ضعیف جامعه هستند و قادر به خرید غذا از بوفەها نبوده و کاهش کمیت و کیفیت باعث سوء تغذیه و کاهش مقاومت بدن زندانیان شده است.

گفتنی است که زندان مرکزی دارای ۱۰ بند است و هر اتاق ۲۰ الی ۲۵ نفر جمعیت دارد و معمولآ نیمی از زندانیان از داشتن تخت برای خواب محرومند و به اصطلاح زندانیان در کف اتاق ها و راهرو ها و به صورت چسبیده به هم می خوابند.

جای یاد آوریست که در زندان مرکزی سنندج زندانیان بدون توجه به نوع جرائم ارتکابی شان در کنار هم قرار داده میشوند. زندانیان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال را در اتاق های زندان در کنار هم قرار می دهند و همچنین زندانیان سیاسی را هم به جهت وارد آوردن فشار در کنار زندانیان خطرناک و شرور قرار می دهند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید