۲۲ سال زندان/ نامه محمد نظری به رییس قوەقضابیه

محمد نظری، زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان رجایی شهر کرج که بیست و دومین سال حبس خود را در این زندان می گذراند، با نگارش نامه ای خطاب به قوه قضاییه از استمرار نقض حقوق خود روایت کرده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، محمد نظری که به اتهام همکاری با حزب دموکرات کردستان ایران در زندان است، در بخشی از نامه‌ای خود نوشته است: «من محمد نظری هستم که مدت ۲۲ سال است که در زندان به سر میبرم و لازم میدانم تا بعضی از مشکلاتی را که از سوی بعضی مسئولین درباره خود پروندەام بوجود آورده اند را برایتان توضیح دهم تا خودتان درباره مستقل بودن قوه قضائیه ، قضاوت کنید ….»

محمد نظری فرزند حمدالله متولد ۱۳۵۰ در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری با حزب دموکرات کردستان ایران دستگیر و در یک فرایند مبهم قضایی به تحمل حبس ابد محکوم شد. آقای نظری پیش تر محکومیت خود را بر اساس اعترافات دروغین اخذ شده تحت شکنجه دانسته بود.

این زندانی سیاسی در ۲۲ ساله گذشته نتوانسته از مرخصی استعلاجی علیرغم مشکلات جسمی خود استفاده کند. وی هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج بصورت تبعیدی حکم محکومیت خود را سپری می کند.

متن کامل نامه این زندانی سیاسی که در اختیار “کانون مدافعان حقوق بشر کردستان” قرار گرفته است به شرح زیر می باشد:

نامه سرگشاده به رییس قوه قضاییه

آقای روحانی قوه قضاییه را به نک فاسد شدەای تشبیه کردند که هیچ اختیاری از خود ندارد کارهای قضایی را سفارشی انجام میدهد ولی رئیس قوه قضائیه به واقع بینی عکس العملی را از خودنشان داد و مسائلی را مطرح کردند که خود ایشان نیز به آنها اعتقادی ندارند.

ایشان قوه قضائیه را کاملا مستقل اعلام کردند که بدون هیچگونه فشاری از سوی نهاد های دیگر کار خود را انجام میدهد ولی ای کاش ایشان به جای فرا فکنی واقعیت های را در حوزه قضا اعلام میکردند تا همگان بفهمند قوه قضائیه ،قوه ای دست و بسته است که در بیشتر موارد او امردیگران را اجرا میکند.
ای کاش ایشان میگفتند که هیچ اختیاری درباره محکومین امنیتی و سیاسی ندارد و مطیع وزارت اطلاعات میباشد.
من محمد نظری هستم که مدت ۲۲ سال است که در زندان به سر میبرم و لازم میدانم تا بعضی از مشکلاتی را که از سوی بعضی مسئولین در باره خود پرونده ام بوجود آورده اند را برایتان توضیح دهم تا خودتان درباره مستقل بودن قوه قضائیه ، قضاوت کنید.

مدتها قبل جهت پی گیری در رسیدگی به وضعیت پرونده ام اقدام به گرفتن وکیل کردم و بعد از صحبتهای اولیه وکالت مرا قبول کرد اما چند روز مانده به امضا وکالت نامه بدون آنکه به پرونده ام نگاهی بکند بدون هیچگونه دلیلی انصراف دادند.
در ماه قبل به خاطر مشکلات قلبم بنابر نظر رئیس بهداری و متخصص قلب زندان رجائی شهر باید به بیمارستان اعزام می شدم اما دادگاه از دادن مجوز اعزام خودداری به عمل آورد و تا کنون هیچگونه جوابی نداده است.
باتوجه به اینکه خانواده ام در استان آذربایجان غربی می باشند تقاضای انتقالی به محل سکونت خود کردم و با توجه به اینکه دادگاه با انتقال من موافقت به عمل آوردند اما مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی با درخواست اینجانب مخالفت و علت آن را کمبود جا اعلام کردند.
آقای لاریجانی ای کاش به وضوح اعلام میکردید که قوه قضائیه در کدام حیطه کاری خود استقلال دارند شما از کدام استقلال حرف میزنید درحالی که حکم زندانیانی مثل من توسط وزارت اطلاعات صادر شده بود وقضات فقط مامور امضا آن بودند آقای لاریجانی آیا نشستن برمسند قضاوت آنقدر شیرین است که شما چشمان خود را بر واقعیات بسته و دیگران را به دخالت در امور قضا متهم کنید؟ به شما که قدرت رسیدگی به مسئله کوچکی چون قلیان کشی را ندارید ؛ شما که قدرت از بین بردن ناهنجاریها در حوزه قضا را ندارید از کدام استقلال حرف میزنید؟ آیا وقت آن نرسیده که دست ازعوامفریبی برداشته و لااقل با خود صادق باشید.
آفای لاریجانی چشمان فرشته عدالت کور نیست بلکه این شما هستید که بنام عدالت، عدالت را زیر پا گذاشته اید و فرشته را شرمنده خود ساخته اید.
در آخر به شما توصیه میکنم هرچه زودتر نام قوه قضائیه را به قوه غذایی تبدیل کرده تا مردم بدانند ، تا در این دکان پولی ندهید از غذا خوردن هم خبری نیست و اگر بخواهند چیزی را به دست آورند باید قیمت آن را بپردازند.

محمد نظری فرزند حمدالله
زندان رجائی شهر

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید