انتقال سیمین عیوض زاده، لیلا میر غفاری و شروین یمنی به بند مشاوره زندان قرچک

گزارشی از وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر در جریان تجمع شنبه‌ها و دوشنبه‌های اعتراضی
«سیمین عیوض زاده»، «لیلا میر غفاری» و «شروین یمنی» به بند مشاوره، بند شماره یک زندان «قرچک ورامین» منتقل شدند. «لیلا پور غفاری» با وجود تشدید وخامت حال جسمانی همچنان در اعتصاب غذای خشک است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «سیمین عیوض زاده» مادر«امید علی شناس»، «لیلا میر غفاری» فعال مدنی و «شروین یمنی» از هوادارن «محمد علی طاهری» سه تن از بازداشت شدگان اخیر در جریان تجمع مقابل «زندان اوین»، که پیش تربازداشت و به «زندان قرچک ورامین» (ندامتگاه شهر ری) منتقل شدند، شب گذشته دوشنبه ۲ آذر ماه ۱۳۹۴ به بند مشاوره، بند شماره یک زندان «قرچک ورامین» منتقل شدند.
این سه زندانی در اعتراض به بازداشت خود از روز شنبه ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۴، دست به اعتصاب غذای خشک زدند و اعلام کردند تا زمان آزادی به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.
گفته شده «سیمین عیوض زاده» به همراه «لیلا میر غفاری»، «شروین یمنی» برای اعلام همبستگی و درخواست آزادی فوری زندانیان سیاسی و مدنی از جمله «آتنا دائمی»، «آتنا فرقدانی»، «امید علی شناس»، «پوریا ابراهیمی»، «آسو رستمی» و «امیر امیر قلی» دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده اند.
یک منبع کاملا آگاه از وضعیت این زندانیان معترض در گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته: «لیلا پس از اعتصاب غذا تشنج کرده و حالش بد شده است، او را به درمانگاه بردند و برایش سرم تزریق کردند. چون در اعتصاب غذای خشک است، به محض بهتر شدن حالش، سرم را از دستش کشیده و به اعتصابش ادامه داده است.»
این منبع همچنان افزود: «به آنها گفته‌اند روز چهارشنبه آزاد می‌شوند، اما مشخص نیست این موضوع چقدر صحت دارد.»
ماموران امنیتی و اطلاعاتی در جریان تجمع‌های شنبه‌های اعتراضی و دوشنبه‌های اعتراضی، اقدام به بازداشت تعداد زیادی از شهروندان معترض شرکت کننده در تجمع مقابل زندان اوین در روز شنبه ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۴، و تجمع مقابل دفتر لاستیک دنا در روز دوشنبه ۲ آذرماه ۱۳۹۴ کردند.
در روز دوشنبه ۲ آذرماه ۱۳۹۴«اسماعیل احمدی راغب» با نام مستعار «زرتشت احمدی راغب» و «داوود نعمتی» با نام مستعار «هوشنگ نعمتی» فعال در فضای مجازی، پس از شرکت درتجمع اعتراضی مقابل دفتر لاستیک دنا بازداشت و به قرنطینه زندان اوین منتقل شدند.
در پی این اقدام نیروهای امنیتی تنی چند از هوادارن «محمد علی طاهری» نیزبازداشت شدند.
«محمد نوری زاد» فعال سیاسی و از نویسندگان سابق روزنامه کیهان نیز، صبح روز دوشنبه ۲ آذرماه ۱۳۹۴ در مقابل درب منزل و در زمانی که می‌خواست به تجمع اعتراضی روز دوشنبه مقابل دفتر لاستیک دنا بپیوندد، از سوی ماموران امنیتی بازداشت و صبح روز جاری سه‌شنبه ۳ آذرماه ۱۳۹۴، آزاد شد.
همچنین «هاشم زینالی» پدر «سعید زینالی» پس از ضرب و شتم شدید از سوی ماموران امنیتی در دادسرای دو اوین به همراه «رضا ملک» زندانی سیاسی سابق به مکانی معلوم منتقل شدند و تاکنون از محل نگهداری آنها اطلاعی در دست نیست.
«محسن شچاع» نیز به قرنطینه زندان اوین منتقل شده است.
همچنین تنی چند از هواداران «محمد علی طاهری» پس از تحقیر و تراشیدن موی سر به بند عمومی زندان اوین منتقل شدند.
«امید علی شناس» فعال مدنی و زندانی محبوس در بند ۸ «زندان اوین» نیز در اعتراض به بازداشت مادر خود «سیمین عیوض زاده» و دیگر بازاشت‌شدگان اخیر، از روز شنبه ۳۰ آبان‌ماه سال جاری، دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرده است تا زمان آزادی مادر خود و دیگر بازداشت‌شدگان به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل