پایان اعتصاب غذای مجید آذر پی و علی شریعتی

مجید آذرپی و علی شریعتی دو زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین، در بیست و دومین روز اعتصاب غذای خود به در خواست دیگر زندانیان سیاسی و مدنی در روز پنجشنبه ۵ آذر ماه به اعتصاب غذای خود پابان دادند.

به گزارش کمپین دفاع اززندانیان سیاسی و مدنی، «مجیدآذرپی» فعال سیاسی، روزنامه نگار، خبرنگاراصلاح طلب و عضو شاخه ی جوانان حزب اعتماد ملی استان تهران که پیش تر به همراه «علی شزیعتی» فعال سیاسی در ۱۲ آبان ماه سال جاری در نامه ای به رییس جمهور با اشاره ظلم های نا عادلانه ای که از سوی دستگاه های قضایی اعمال می گدد در اعتراض به ناعدالتی تا رسیدن به خواسته های قانونی شان دست به اعتصاب غذای نامحدود زده بودند، روز پنچشنبه ۵ آذر ماه با درخواست دیگر زندانیان سیاسی و مدنی به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

«علی شریعتی» پیش تر در بهمن ماه ۱۳۹۳ با پرونده سازی بازجوهای وزارت اطلاعات بازداشت شد.
این زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی» به اتهام “اجتماع و تبانی”، “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری”، “توهین به رییس جمهور” و” نگهداری ماهواره” به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
اتهامات منتسب داده شده به این زندانی سیاسی، “شرکت در تجمعات اعتراضی از جمله اعتراض و محکوم کردن اسید پاشی و وجود عکسها یی از آن تجمعات در لپ تاپ شخصی وی، مصداق اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” ذکر شده است ” که از سوی «قاضی صلواتی» به ۷ سال و نیم زندان و همچنین توهین به حسن روحانی به استناد منتشر کردن کاریکاتوری در گروه مجازی از سوی شخصی دیگر، به ۹ ماه حبس و جهت توهین به رهبری نیز به ۳ سال حیس دیگر بوده است.
«مجید آذر پی» دیگر زندانی سیاسی، عضو شاخه جوانان حزب اعتماد ملی استان تهران و عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی است که در ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۴ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او در تاریخ ۱۸ مهرماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه به دو اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” دادگاهی شد اما تاکنون رای دادگاه اعلام نشده است.
«مجید آذرپی » پیش از این عضو ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ بود و در جریان حوادث پس از انتخابات در سال ۱۳۸۹ بازداشت و برای مدتی در زندان بود اما بدون حکم و دادگاه آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید