وخامت حال پوریا ابراهیمی در پی اعتصاب غذا و انتقال به بهداری زندان اوین

«پوریا ابراهیمی» زندانی سیاسی محبوس در زندن «اوین»، پس از گذشت سه روز از اعتصاب غذای اعتراضی، عصر امروز شنبه ۷ آذرماه، دچار تشنج و افت فشار شده و به بهداری این زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «پوریا ابراهیمی» فعال مدنی محبوس در بند ۸ زندان «اوین»، در اعتراض به بازداشت‌های اخیر فعالان مدنی در تهران و همچنین در حمایت از بازداشتی‌های منتقل شده به زندان «قرچک ورامین»، از روز چهارشنبه ۴ آذرماه ۱۳۹۴ دست به اعتصاب غذا زد. او عصر امروز شنبه ۷ آذرماه ۱۳۹۴، به دنبال وخامت حال جسمی دچار تشنج و افت شدید فشار شده و به بهداری زندان «اوین» منتقل شد.

گفته شده این فعال سیاسی “دچار مشکلات تنفسی است و از اسپری آسم استفاده می‌کند.”

«پوریا ابراهیمی» در ۱۹ خردادماه ۱۳۹۴، به همراه «شکوفه آذر» و «غزاله شیری» از فعالان مدنی، از سوی نیروهای امنیتی در شهر «رودهن» بازداشت شد و در ۲۷ خردادماه سال جاری، در شعبه ششم دادسرای «اوین»، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «ارتباط با رسانه‌های خارج از کشور» و «ارسال اخبار کذب به رسانه‌ها» تفهیم اتهام شد.

این فعال مدنی همچنین پیش‌تر به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده و پس از تحمل دوران حبس در پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۲، از بند ۳۵۰ زندان «اوین» آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید