یغما گلرویی بازداشت شد

ماموران امنیتی با مراجمه به منزل «یغماگلرویی» شاعر، ترانه‌سرا و نویسنده در صبح روز دوشنبه ۹ آذر ماه سال جاری نامبرده را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «یغما گلرویی » متولد ۶ مرداد ۱۳۵۴ در ارومیه پس از نامهٔ خداحافظی خود از دنیای هنر مدتی بی سر و صدا به زندگی عادی خود ادامه داد اما شروع مجدد بر سرزبانها افتادن نام وی شروع کار با خوانندهٔ معترض ایرانی ساکن در آلمان شاهین نجفی بود.
در چهارمین آلبوم «شاهین نجفی» با نام «هیچ هیچ هیچ» در تاریخ ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۰دو ترانه را ازمجموع ده ترانه وی با نام «رانندگی در مستی » و «سگ هار» از سوی یغما گلرویی سراییده شده بود.
ترانهٔ رانندگی در مستی که نام کتاب ترانهٔ «یغما گلرویی» است پس از مخالفت وزارت ارشاد به صورت مستقل از سوی « یغما گلرویی» در انتشارات زخمه در آلمان انتشار یافت.
همچنین در پاییز ۱۳۹۲ «شاهین نجفی» آلبومی با نام «ترامادول» منتشر کرد که قطعه‌ای با نام «پونز» از «یغما گلرویی» در آن قرار داشت.
این شاعر و ترانه سرای در فروردین ماه ۱۳۹۳ پس از انتشار خبر اعدام گروهبان ایرانی « جمشید دانایی فر» که با واکنش‌هایی زیادی روبرو بود که با سرودن شعری با نام «این آسیاب به نوبت خون می‌گردد» انزجار خود را از این حرکت بیان کرد.
پیش تر در ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۴ «یغما گلرویی» در گفتگویی با ایلا گفته بود:«مرکز موسیقی در ۱۰ سال گذشته هیچ نامی از من در هیچ آلبومی نیاورده‌ است. ممکن است تعداد محدودی از شعر‌هایم در آلبوم‌ها خوانده شده باشد اما نام من مجوز نمی‌گیرد و الان هم اگر خواننده‌ای، آلبومی با اشعار من به دفتر موسیقی ارائه کند، مجوز نخواهد گرفت.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید