آزادی اسماعیل (زرتشت) احمدی راغب به قید کفالت (فیش حقوقی)

«اسماعیل (زرتشت) احمدی راغب» فعال مدنی و از شرکت کنندگان شنبه ها و دوشنبه های اعتراضی جهت آزادی زندانیان سیاسی، مدنی و عقیدتی و همچنین درخواست محاکمه عاملین ۳۷ سال جنایت روی داده از سوی حکومت اسلامی که پیش تر در روز دوشنبه به همراه «داوود (هوشنگ) نعمتی» و تنی چند از هوادارن «محمد علی طاهری» زندانی عقیدتی بازداشت و پس از انتقال به دادسرای دو زندان اوین به بند ۸ این زندان منتقل شد، عصر روز جاری دوشنبه ۱۶ آذرماه ۱۳۹۴ به قید کفالت (فیش حقوقی) از زندان آزاد شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال مدنی پس از بازداشت، روز شنبه ۷ آذر ماه ۱۳۹۴ در اعتراض به بازداشت های اخیرفعالین مدنی و همبستگی با دیگر زندانیان اعتصاب کننده، دست به اعتصاب غذا زده بود.
این فعال مدنی پیش تر در مهر ماه سال جاری از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار جهت رسیدگی به اتهام « تبلیغ علیه نظام» احضار شد.
همچنین چندی پیش نیز درصبح روز یکشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۴ با دریافت احضاریه ای از سوی پلیس امنیت عمومی شهریارجهت پاسخگویی به پاره ای از سوالات در روز دوشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۴ به این ارگان امنیتی احضار شده بود.
«اسماعیل احمدی راغب» همچنین به عنوان یکی از فعالین در تحصن «نسرین ستوده» زندانی سیاسی پیشین در مقابل ساختمان کانون وکلا (تحصنی که در اعتراض به رای شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا مبنی بر محرومیت ۳ ساله این حقوقدان از وکالت، آغاز شد) نقش داشته است.
تحصنی که با کاهش حکم ۳ سال به ۹ ماه به پایان رسید.
«اسماعیل احمدی راغب» پیش تر سابقه بازداشت های مکرر در دهه ۶۰ و احضار به وزارت اطلاعات پس از وقایع انتخابات سال ۸۸ را در پرونده خود دارد.
وی از سال ۱۳۷۰ به دفعات مکرر کاندید مجلس و ریاست جمهوری و شورای شهر شد اما به دلیل ضدیت با “ولایت فقیه” ، “اسلام” و “انقلاب” رد صلاحیت شد.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید