ملاقات حضوری امید علی شناس با خانواده بدون لباس زندان

«امید علی شناس» فعال مدنی و زندانی محبوس در بند ۸ زندان اوین روز گذشته چهارشنبه ۱۸ آذر ماه پس از گذشت بیش از ۸ ماه موفق به دیدار حضوری یک ساعته با خانواده خود بدون لباس زندان شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش تر این فعال مدنی در اعتراض به اجباری بودن لباس زندان از ملاقات امتناع کرده بود.
پیش تر این فعال مدنی و زندانی محبوس در بند ۸ زندان اوین که در چهاردهمین ماه بازداشت خود همچنان در وضعیت بلاتکلیف در زندان به سر می برد و تاکنون تاریخی جهت برگزاری دادگاه تجدیدنظر او اعلام نشده است، در اعتراض به بازداشت مادر خود «سیمین عیوض زاده» و انتقال او به زندان «قرچک ورامین» در روز شنبه ۳۰ آبان ماه، پس از اعتراض به بازداشت ها و تحصن در مقابل افسر نگهبانی بند ۸ زندان اوین دست به اعتصاب خشک زده بود.
«امید على شناس»، در ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۳ بازداشت و به بند دو الف سپاه منتقل شد.
علی‌‌رغم صدور قرار وثیقه ۱۰۰میلیون تومانی برای این فعال مدنی، دادگاه بدوی و پیش تر دادسرا به دلایل نامعلومی از پذیرش وثیقه خودداری کردند.
امید علی شناس در کمتر از پانزده دقیقه، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به اتهام «توهین به رهبری»، «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.
بند هشت زندان اوین به علت ازدیاد زندانیان سیاسی و خودداری مسوولین از اصل تفکیک جرائم همراه با زندانیان خطرناک و غیر سیاسی یکی از بدترین بند های زندان اوین به شمار می رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل