ضرب و شتم سعید جوکار زندانی سیاسی از سوی زندانیان جرائم عادی

در پی درگیری و نزاغ دسته جمعی تعدادی از زندانیان جرائم عادی و شرارتی در بند ۸، سالن ۹ زندان اوین در شب گذشته پنجشنبه ۱۹ آذر ماه، از سوی فردی شرور با نام «غلامرضا مهرگان» و حمایت افرادی از جمله «مهرداد» و «صابر»، «سعید جوکار» زندانی محبوس در این بند مورد ضرب و شتم و هتک حرمت قرار گرفت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ساعاتی پس از درگیری چند تن از زندانیان مالی با برهنه شدن در سالن ۹ بند ۸ زندان اوین شعارهایی را علیه «جنبش مردمی ۱۳۸۸» و «زندانیان سیاسی در بند » سر دادند.
یک منبع آگاه در پی گفتگویی با کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفته “بنا بر پیش بینی های صورت گرفته این درگیری ها و شعار های اعتراضی با حمایت های افسرنگهبانی بند و برنامه ریزی نامبرده صورت گرفته است. چون مامورین حاضر در زندان هیچگونه مداخله و اعتراضی را زندانیان بابت این عمل زشت زندانیان مالی نشان ندادند و تا کنون هیچگونه گزارشی در دفتر افسرنگهبانی نوشته نشده است”
پیش تر طی روزهای گذشته «علی مشتاق» دیگر زندانی سیاسی این بند مورد هتک حرمت قرار گرفت که در این خصوص هم مانند درگیری پنجشبه شب ۱۹ آذر ماه سال جاری از سوی مامورین امنیتی زندان گزارشی ارایه نشد.
این درحالی است که زندانیان سیاسی این بند شب گذشته پنجشنبه ۱۹ آذر ماه ۱۳۹۴ خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به این موضوع و تفکیک زندانیان سیاسی از سایر زندانیان با جرائم دیگر شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید