خطر اعدام برزان نصر الله زاده به اتهام محاربه +عکس

«برزان نصر الله زاده» زندانی عقیدتی اهل سنت متولد آبان ماه ۱۳۷۱ محبوس در بند ۴ سالن ۱۰ زندان رجایی شهرکرج که پیش از بازداشت دانش آموز سوم دبیرستان و کمتر از ۱۸ سال را داشته است، به اتهام «محاربه» در خطر جدی اعدام قرار دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی عقیدتی اهل سنت که در پنجمین سال حبس خود در بند ۴ سالن ۱۰ زندان رجایی شهرکرج به سر می برد، پیش تر در ۸ خرداد ماه ۱۳۸۹ و پیش از سن بلوغ، تنها در زمانی که کمتر از ۱۸ سال سن داشته است بازداشت، و از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام «محاربه» به اعدام محکوم و علیرغم نقض حکم از سوی دیوان عالی کشور، حکم صادره مجددا تایید و طی چند ماه گذشته به این زندانی ابلاغ و به تازگی به اجرای احکام ارسال شده است.
یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی عقیدتی در گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته “برزان نصرالله زاده پیش از محاکمه مدت زیادی را در سلول های انفرادی به سر برده و همچنین طی روند محاکمه از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اجازه اختیار وکیل تعیینی را نداشته است”
این منبع مطلع در ادامه گفتگو افزود ” مامورین امنیتی به هنگام بازداشت لب تاب شخصی او را با خود برده و پس از مدتی او را از سوی قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام «محاربه» به اعدام محکوم کردند. برزان در هنگام بازداشت زیر سن قانونی بوده و صدور حکم اعدام برای وی غیرقانونی است. او وابسته به هیچ حزب و گروه سیاسی نبوده  و هیچگاه اقدام مسلحانه انجام نداده است”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید