انتقال محسن دانشپور مقدم به بیمارستان و بازگشت به زندان

«محسن دانشپور مقدم» زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین پس از گذشت ماه ها تلاش خانواده جهت رسیدگی به وضعیت جسمی و اعزام نامبرده به بیمارستان، صبح روز جاری چهارشنبه ۲۵ آذر ماه به بیمارستان طالقانی تهران منتقل و پس از چکاپ قلب و طی کردن مراحل اولیه معاینه به زندان عودت داده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی ۷۲ ساله محکوم به اعدام پیش تر نیز در سال گذشته دچار اختلال حواس و آلزایمر شدید شده بود و همچنان از گرفتگی عروق، افسردگی، دیسک شدید کمر و بیماری پروستات رنج می‌برد.
«محسن دانشپور مقدم» در وقایع عاشورای ۶ دی ماه ۱۳۸۸ به همراه همسر خود «مطهره بهرامی»، فرزند «احمد دانشپور مقدم» و عروس‌اش «ریحانه حاج ابراهیم دباغ» و «هادی قائمی» یکی از نزدیکان، بازداشت و از سوی شعبه ۱۵دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی» بدون داشتن وکیل به اتهام «محاربه» و «اقدام علیه امنیت ملی»، به اعدام محکوم شدند.
حکم صادره برای محسن و احمد دانشپور مقدم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر از سوی قاضی زرگر مجددا تایید شد. محسن دانشپور مقدم متهم ردیف پنجم بوده و اتهام وی محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق می‌باشد.
همچنین در دادگاه تجدید نظر وکیل مدافع تعیین شده تنها توانست وکالت پرونده‌ «مطهره بهرامی حقیقی»، «ریحانه حاج ابراهیم دباغ» و «هادی قائمی» را بر عهده بگیرد و حکم اعدام برای این سه تن به اتهام «محاربه» و «اقدام علیه امنیت ملی» به ترتیب به ۱۰، ۱۵ و ۱۵ سال کاهش یافت.
پیش‌تر در دهه ۶۰ دو تن از برادران «محسن دانشپورمقدم» به اعدام محکوم و حکم آنها نیز به اجرا در آمد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل