آزادی سید محمد حسینی از زندان بوکان

«سید محمد حسینی» زندانی کُرد محبوس در زندان مرکزی بوکان پس از تحمل ٢ سال حبس آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از موکریان، «سیدمحمد حسینی» که به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی” به دو سال و همچنین به اتهام “خرید و فروش سلاح جنگی و شکاری” به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود، پس از تحمل ٢ سال حبس هفته گذشته از زندان آزاد شد.
این زندانی به تاریخ ١٧ شهریورماه ١٣٨۶ در بوکان بازداشت و پس از ١٠ روز بازجویی در اداره اطلاعات به زندان مرکزی بوکان منتقل شد.
نامبرده پس از سه ماه با تودیع وثیقه ۶٠ میلیون تومانی آزاد و پس از دو جلسه محاکمه در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد توسط قاضی چابک مجموعا به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم عینا در شعبه ١٠ دادگاه تجدیدنظر استان تایید گردید.
«محمد حسینی» در اسفندماه ١٣٩٢ برای اجرای دوره محکومیت خود روانه زندان مرکزی مهاباد شد که در خردادماه ٩٣ به علت سکونت خانواده ی نامبرده در بوکان، به زندان این شهرستان منتقل گردید.
سال گذشته بنا به درخواست این زندانی مبنی بر اعمال ماده ١٣۴ قانون آئین دادرسی جدید و نیز عفو برخی محکومین به مناسبت ماه رمضان، چهارسال از دوره محکومیت وی بخشیده شد و با احتساب ایام بازداشت، روز دوشنبه ١۶ آذرماه ١٣٩۴ از زندان مرکزی بوکان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید