مصطفی عبدی از دراویش گنابادی آزاد شد + عکس

«مصطفی عبدی» فعال حقوق دروایش گنابادی و زندانی محبوس در بند ۸ زندان اوین پس از تحمل سه سال حبس صبح روز جاری پنج شنبه ۲۶ آذرماه از زندان آزاد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «مصطفی عبدی» پیش تر  تا سال گذشته در بند ۳۵۰ نگهداری می‌شد اما به طور ناگهانی در شهریور ماه ۱۳۹۳ ابتدا به انفرادی های بند ۲۴۰ منتقل و سپس به بند ۸ این زندان انتقال یافت.
«مصطفی عبدی» از دراویش گنابادی و وب نگار سایت مجذوبان نورر ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۰ به علت فعالیت در این سایت و اطلاع رسانی درخصوص شرایط دراویش گنابادی بازداشت شد.
نامبرده در دو جلسه رسیدگی به پرونده‌اش در اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی «صلواتی» به علت عدم اجازه حضور تمامی وکلای پرونده‌اش حاضر به دفاع از خودش نشد.
قرار کفالت این فعال حقوق دروایش گنابادی از سوی قاضی پرونده به قرار وثیقه یک صد میلیون تومانی تبدیل شد.
وی در نهایت در ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۱ جهت تودیع وثیقه یک صد میلیون تومانی به دادسرای اوین احضار شد، اما مسوولین از قبول وثیقه امتناع و نامبرده را بازداشت و به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل کردند.
در ۲۲ تیرماه ۱۳۹۲ « مصطفی عبدی» از سوی قاضی صلواتی به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی” به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.
این درویش پس از حکم صادره در شکوائیه‌ای به دادستان انتظامی قضات، ضمن اعلام عدم تجدید نظرخواهی نسبت به حکم صادره، پرده از برخی تخلفات قاضی صلواتی درحین رسیدگی به پرونده‌اش برداشت.
در شهریورماه ۱۳۹۳ نه تن از دراویش گنابادی در زندان شیراز و زندان اوین به علت تشدید فشار بر دراویش زندانی و انتقال برخی از آنان به بندهای جرایم عادی و جرم‌های مالی و ملزم دانستنشان به پوشیدن لباس زندان در ملاقات‌های هفتگی و اینکه از معاشرت با دیگر زندانیان بندهای دیگر منع شده و تحت فشار قرار گرفته‌اند، دست به اعتصاب غذا زدند که مصطفی عبدی نیز یکی از این نه تن بود.
آنان سرانجام در ۱۱ مهرماه ۱۳۹۳ با بیان اینکه بیش از این راضی به آزار برادران ایمانی خود نیستند، در آستانه عید قربان اعتصاب خود را شکستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید