وکیل سیدمصطفی تاج‌زاده از احضاریه‌ی جدید خبر داد

«هوشنگ پوربابایی» وکیل «سیدمصطفی تاجزاده» درخصوص آخرین وضعیت پرونده موکلش، «سید مصطفی تاج‌زاده» گفت: پس از آنکه موکلم در جریان حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ بازداشت شد، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به ۵ سال حبس و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس و جمعا ۶ سال حبس، محکوم شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از ایلنا، «هوشنگ پوربابایی» با بیان اینکه در دوران گذراندن محکومیت، پرونده جدیدی علیه موکلش تشکیل شد که نتیجه آن موجب یک سال حبس مجدد برای نامبرده گردید، اظهار داشت: با توجه به قانون جدید مجازات اسلامی و بر اساس ماده ۱۳۴ آن، در صورتی که جرم انتسابی دو فقره باشد، محکوم علیه باید مجازات حداکثری را تحمل کند و چون جرایم انتسابی دو فقره یکساله و پنج‌ساله بوده است، درخواست کردیم که ۵ سال حبس برای ایشان منظور شود و با آن حکم جدید حبس یکسال، محکومیتشان ۶ ساله شود که با این احتساب ایشان باید خرداد امسال آزاد می‌شدند ولی به این درخواست پاسخی داده نشده است.
پوربابایی ادامه داد: با توجه به تماس تلفنی همسر موکلم، مشارالیها اظهار داشتند که اخیرا به آقای تاج‌زاده احضاریه‌ای در جهت حضور در دادگاه ابلاغ شده است که حکایت از پرونده جدیدی دارد اما اطلاعی از نوع و دلیل اتهام برای ایشان مشخص نیست.
وی در پاسخ به این سوال که حکم تاخیر در معرفی به زندان چیست؟ تصریح کرد: براساس ماده ۲۱۴ آئین‌نامه اجرایی سابق عطای مرخصی مصوب سال ۶۴، در صورت تاخیر در معرفی بدون عذر موجه، دو اقدام می‌تواند صورت بگیرد؛ نخست، اگر قرار تامین وجود داشته باشد، کفالت ضبط می‌شود و دوم آنکه ایام مرخصی و ایام دیر معرفی کردن جزو دوران زندان فرد محسوب نمی‌شود.
این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: همچنین براساس ماده ۲۲۵ قانون سازمان زندان‌ها مصوب سال ۸۴، علاوه بر ضبط قرار تامین، مطابق قانون اقدام لازم صورت می‌گیرد که برای این مسئله معمول نیست تا پرونده جدیدی باز شود. به عبارتی در قانون برای این مسئله جرم‌انگاری صورت نگرفته و با این تفسیر، احضاریه کنونی به خاطر غیبت‌های ایشان نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید