احضار و بازداشت یک روحانی اهل سنت بلوچ در مازندران

بازداشت اهل سنت_kampain.info

«مولوی عبیدالله بلوچ» امام جماعت مسجد روستای «یکه توت» از توابع شهرستان بهشهر مازندران پس از آنکه روز چهارشنبه ۲۵ آذر از سوی دادگاه ویژه روحانیت ساری احضار شد، بازداشت گردید.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از فعالین بلوچ، این روحانی در پی تماس با خانواده علت بازداشت خود را طبق گفته مسوولان ” توهین به رهبری و حمایت از گروه داعش” عنوان کرده است. وی اما تاکید کرده که برای این اتهامات هیچ “دلیل موجهی” ذکر نکرده اند.
در یک ماهه گذشته این ششمین روحانی اهل سنت بلوچ ساکن شمال کشور است که بازداشت می شود.
این روحانیان اهل سنت عمدتا از شاگردان «مولانا محمد حسین گرگیج» امام جمعه اهل سنت آزاد شهر می باشند.
بازداشت این فعالان مذهبی واکنش «مولانا محمد حسین گرگیج» را در پی داشت.
امام جمعه اهل سنت آزاد شهر در خطبه نماز جمعه ۲۷ آذرماه سال جاری گفت: “تبعیض در هر کشوری برای هر قوم و مذهبی از نظر ما محکوم است”
وی افزود: “متاسفانه الان در برخی جاها ملت ها را به توهم وابستگی به برخی گروهها بازداشت و یا می کشند در حالی که به آنان وابسته نیستند. آنها را وابسته به داعش می کنند در حالی که خود آنان هم نمی دانند داعش چه هست”
«مولانا گرگیج» نسبت به این بازداشتها انتقاد کرده و گفت: ” نباید هرکسی که اظهار نظر کرد را وابسته به داعش یا سایر بیگانگان کنیم این افراد یا کشاورز یا گارگر هستند، این مسئله بدی هست، آنها هیچ اطلاعی از داعش ندارد، ما نمی توانیم که هر کسی را بازداشت کنیم به زندان ببریم، به وی صدمه برسانیم و مارک بچسبانیم که به گروهی وابسته است”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید