برگزاری دادگاه تجدید نظر آتنا فرقدانی

دادگاه تجدید نظر «آتنا فرقدانی» کارتونیست، فعال مدنی و زندانی محبوس در بند عمومی زنان (نسوان) زندان اوین صبح روز جاری یکشنبه ۲۹ آذر ماه در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر با حضور «محمد مقیمی» وکیل این زندانی برگزار و  حکم نهایی پس از برسی پرونده و دفاعیات وکیل و موکل پس از گذشت یک ماه ابلاغ خواهد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «آتنا فرقدانی» پیش تر در شهریور ماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و به بند ۲-الف سپاه پاسداران در زندان اوین منتقل شد. این فعال مدنی پس از گذشت دو ماه در بازداشت که حدود بیست روز آن را در سلول انفرادی گذراند، در آبان ماه ۱۳۹۳، با قرار وثیقه تا زمان حکم دادگاه آزاد شد. او در طول بازداشت از داشتن وکیل و دیدار با خانواده خود محروم بود. همچنین در طول دوران بازداشت خود در زندان متوجه نصب دوربین در داخل دستشویی و حمام شد و به گفته خود مورد آزار جسمی و روحی از سوی ماموران زندان قرار گرفته بود.
این فعال مدنی پس از آزادی اقدام به نوشتن نامه به مسوولان مختلف جمهوری اسلامی جهت احقاق حقوق خود کرد و پس از عدم دریافت پاسخ از سوی آنان، در ویدئویی که در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای یافت به شرح وجود دوربین ها در داخل دستشویی و حمام و همچنین خشونت ماموران زن بند ۲-الف سپاه علیه خود پرداخت.
پس از انتشار این ویدئو، طی تماس تلفنی در ۷ دی ماه ۱۳۹۳ به این فعال مدنی گفته شد “جهت رسیدگی و پاسخ به پاره ای از سوالات در شعبه ۱۵دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «ابوالقاسم صلواتی» حضور یابد.
پس از حضور «آتنا فرقدانی» در ۲۰ دی ماه ۱۳۹۳ در این شعبه، نامبرده بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.
به گفته پدر این فعال مدنی، مامورین در دادگاه انقلاب دخترش را مقابل چشمان او و همسرش کتک زده بودند.
در بهمن ماه ۱۳۹۳، آتنا در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک زندانیان سیاسی و غیرسیاسی در زندان قرچک ورامین (ندامتگاه شهر ری) دست به اعتصاب غذا زد.
در پی این اعتصاب غذا و طولانی شدن آن این فعال مدنی در ۷ اسفندماه ۱۳۹۳ به علت شرایط بد جسمی در بیمارستان بستری شود.
سپس نامبرده با موافقت قاضی «ابولقاسم صلواتی»، در ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۳، به زندان اوین منتقل گردید.
این «فعال حقوق کودکان» هم‌ اکنون در بند عمومی زنان (نسوان) زندان اوین محبوس می‌باشد.
«آتنا فرقدانی» از شعبه ۱۵دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «ابوالقاسم صلواتی» به تحمل ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد.
اتهامات انتسابی این «فعال حقوق کودکان» و فعال مدنی “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “توهین به رهبری”، “رییس جمهور”، “توهین به نمایندگان مجلس” و “توهین به ماموران بند ۲- الف سپاه در حین بازجویی‌هایش” قید شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل