آزادی آرش مقدم اصلان پور و فرشید فتحی از زندان رجایی‌شهر کرج

«آرش مقدم اصلان‌پور» زندانی سیاسی و «فرشید فتحی» زندانی مسیحی محبوس در زندان رجایی شهر کرج شب گذشته دوشنبه ۳۰ آذرماه پس از اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی جدید از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شدند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «آرش مقدم اصلان پور» با نام مستعار «آرش اشایى»، متولد ١٣۶۴ در تهران و فارغ التحصیل رشته هنر با گرایش گرافیک پیش تر در مرداد ماه ١٣۹٢، طى هجوم نیروهاى امنیتى به منزلش بازداشت و از سوی شعبه ١۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی»، به اتهام “توهین به مقدسات”، “تبلیغ علیه نظام” ، “توهین به رهبری” به ٨ سال حبس تعزیرى محکوم شد که یک سال و ۴ ماه آن به مناسبت عید فطر مورد عفو قرار گرفت.
 
در جریان ضرب و شتم و یورش ماموران امنیتى به بند ٣۵٠ اوین موسوم به «پنجشنبه سیاه»، “مقداری مشروبات الکلی از داخل بند پیدا شد که مسوولین زندان وجود این مشروبات را به او نسبت دادند، در صورتی که وی داشتن مشروبات الکلی در داخل زندان را به شدت تکذیب کرد.
نامبرده پس از تبعید به زندان رجایى شهر کرج، یک سال نیز به محکومیتش افزوده شد.
این زندانی سیاسی روز گذشته دوشنبه ۳۰ آذرماه ، پس از اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و همچنین «تجمیع جرائم» از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شد.
 
«فرشید فتحی» زندانی مسیحی متولد ۱۳۵۸ پیش تر در ۵ دی‌ماە ۱۳۸۹ از سوی مامورین امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹زندان اوین منتقل شد.
این زندانی مسیحی نزدیک به ۵ ماه را در سلول انفرادی و حدود یک سال از دوران بازداشت خود را در بند ۲۰۹ زندان اوین سپری کرد.
«فرشید فتحی» در ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۰از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی» به استناد تهیه وجه مالی برای سازمانهای خارجی در ایران و همچنین مسوول ارشد آن سازمانها به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” ،”تبلیغ علیه نظام” به ۶ سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.
 
فرشید فتحی در روز سه شنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۳ بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
نامبرده پیش تر نیز در روز دوشنبه ۸ دی ماه ۱۳۹۳ پس از جریان ضرب شتم زندانیان در بند ۳۵۰ اوین موسوم به پنجشنبه سیاه و ادعای مسوولین جهت کشف مشروبات الکلی در این بند از سوی دادگاه انقلاب به یک سال حبس جدید محکوم شده بود.
این زندانی عقیدتی در مجموع طی دو پرونده جداگانه در مجموع به هفت سال زندان محکوم شده بود و شب گذشته دوشنبه ۳۰ آذرماه پس از اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی جدید از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شد.
 
 
 
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید