اعزام بهاره هدایت به مرخصی

بهاره هدایت، زندانی سیاسی محبوس در بند نسوان زندان اوین صبح روز جاری پنجشنبه ۳ دی ماه به مرخصی سه روزه اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع اززندانیان سیاسی و مدنی، این فعال دانشجویی پیش تر در دی ماه ۱۳۸۸بازداشت و پس از گذشت چند ماه انفرادی و ۶ جلسه بازجویی به ۷ سال و نیم زندان محکوم شد.
کمتر از یک سال بعد از حکم صادره ، او مجددا و این بار به اتهام صدور بیانیه ای مشترک با «مجید توکلی» فعال دانشجویی برای روز دانشجو به ۶ ماه حبس دیگر محکوم شد.
بهاره هدایت پیش تر نیز در سال ۱۳۸۵ در تجمعی در میدان هفت تیر بازداشت و به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، حکمی که تا مرداد ماه سال جاری به اجرا در نیامد و دستور آن در پرینت وی در زندان نیز درج نشده بود.
در مرداد ماه ۱۳۹۴ این فعال دانشجویی که پیش از این پیگیر اعمال ماده ۱۳۴ در پرونده ی خود بود، در نامه ای به همسرش «امین احمدیان» خبر می دهد که پس از احضار به اجرای احکام به وی ابلاغ شده که ۴ روز پیش از آن، حکم آزادی اش پس از اجرای ماده ۱۳۴ آمده اما، حکم دو سال تعلیقی پرونده اش اجرا شده است.
کانون مدافعان حقوق بشر نیز چندی پیش طی خبری اعلام نمود: «نرگس محمدی»، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر که در زندان اوین به‌سر می‌برد، تندیس منشور کوروش را به نشان جایزه تلاشگر حقوق بشر به «بهاره هدایت» که او نیز در زندان اوین به‌سر می‌برد، اهدا کرد.
تندیس منشور کوروش که از سوی «نسیم باقری»، «آتنا دائمی» و «نرگس محمدی» هم بندی‌های «بهاره هدایت» ، بر روی چوب معرق‌کاری شده بود، در مراسم روز جهانی حقوق بشر در بند زنان زندان اوین، به «بهاره هدایت» اهدا شد.
«بهاره هدایت» پس از دریافت این تندیس، با تشکر از کانون مدافعان حقوق بشر، زنان و مردان ایران را محق‌تر از خود برای دریافت این جایزه دانست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید