نوید اقدسی آزاد شد

«نوید اقدسی» شهروند بهایی و زندانی محبوس در زندان اوین عصر روز یکشنبه ۶ دی ماه با قرار وثیقه یک میلیارد ریالی از زندان اوین آزاد شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی به نقل از بهایی نیوز، «نوید اقدسی» پیش تر درخصوص قتل «عطالله رضوانی» پیگیر پرونده وی بود و بارها از سوی نیروهای امنیتی تهدید و احضار شده بود. همچنین منزل این شهروند بهایی ساکن تهران دو بار از سوی نیروهای ناشناس با دیوارنویسی و توهین به دیانت بهایی روبرو شده است.
این شهروند بهایی بیش از یک ماه در سلول انفرادی به سر می برد که در روزهای گذشته به سلول عمومی زندان منتقل شد.
بیش از پانزده شهروند بهایی در۲۴ آبان ماه ۱۳۹۴ از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.
پروین کیوان نیک آیین،ارشیا روحانی، متین جانمیان، زرین آقابانی و یگانه آگاهی شهروندان بهایی ساکن اصفهان به همراه نگار باقری، صهبا فرنوش ، نوا منجذوب، یاور حقیقت ، هلیا مشتاق و نوید اقدسی از  تهران و همچنین نغمه ذبیحیان، فرانه دانشگری،ساناز اسحاقی، نکیسا حاجی پور و نیکا پاکزادان از جمله افراد بازداشت شده در مشهد می باشند.
در ماههای گذشته همچنین تعدادی از محل کسب شهروندان بهایی در چند استان موجب فشارهای گسترده علیه شهروندان بهایی گردیده است.همچنین شایان ذکر است که ماه گذشته ماموران امنیتی به محل کسب آقای نوید همت هجوم برده و ضمن تفتیش محل کسب ایشان اموال وی نیز مصادره شده است.
همچنین شهرام نجف تومرائی یکی دیگر از شهروندان ساکن تهران از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید