آزادی روزبه گیلاسیان و الهه سروش‌نیا به قید وثیقه

روزبه گیلاسیان و الهه سروش نیا دو فعال چپ گرا اهل گرگان که پیش تر در ۲۳ آذرماه سال جاری با یورش ماموران امنیتی در منزل شخصی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در این شهر منتقل و پس از طی کردن روند بازجویی به زندان امیر آباد منتقل شده بودند، عصر روز چهارشنبه ۹ دی ماه به قید وثیقه از این زندان آزاد شدند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «روزبه گیلاسیان» متولد ۱۳۵۸ در گرگان نویسندۀ چپ گرای آثار فلسفی، دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی عمران از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در مقطع کارشناسی، و رشته‌ی فلسفه‌ی علم از دانشگاه شریف در مقطع کارشناسی ارشد است.
اغلب کتاب‌های این فعال چپ گرا وی از جمله “انسان ماه بهمن” (نگاهی در سیاست‌های تربیتی از انقلاب ۵۷ تا امروز) که در آن به تحلیل تحول سیاست‌های کنترلی زندان‌ها و دانشگاه‌ها روی زندانیان و دانشجویان پرداخته، موفق به کسب مجوز چاپ از سوی وزارت ارشاد نشده و به صورت مستقل و اینترنتی انتشار یافته‌ است.
از دیگر کتاب های این فعال چپ گرا می توان به “فیلسوف کوچولو”، “فال های عاشقانه”، “جزوه انقلاب”، “کتاب مضاعف”، “نابهنگام”، ” اکنون دانشگاه” اشاره کرد.
«الهه سروش‌نیا» نیز، دانش آموخته‌ی دانشگاه علم و صنعت تهران و دانشگاه تبریز در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.
تا کنون از از اتهامات منتسMehdi Dadkhah    Saniya Bobnevixh_Kampain.infoب داده شده به این دو فعال چپگرا اطلاعات دقیقی در دست نیست.                                                     طی بازداشت های اخیر در گرگان «مهدی دادخواه» به همراه همسر خود سانیا بوبنه ویچ نیز بازداشت به زندان امیرآباد منتقل شده اند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید