پایان مرخصی و بازگشت سعید مدنی به زندان

«سعید مدنی» فعال ملی مذهبی و زندانی سیاسی محبوس در سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر که پیش تر پس از گذشت چهار سال حبس برای اولین بار عصر روز دوشنبه ۸ دی ماه به مرخصی اعزام شده بود،با عدم تمدید مرخصی، بعد از ظهر روز جاری شنبه ۱۲ دی ماه به زندان رجایی شهر کرج بازگشت .

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کلمه، بازگشت «سعید مدنی» به زندان در حالی صورت گرفته است که انتظار می رفت مسوولان قضایی پس از درخواست‌های مکرر استادان دانشگاه، پژوهشگران اجتماعی، فعالان مدنی و گذراندن ۴ سال حبس، به سختگیری‌ها در خصوص «سعید مدنی» پایان دهند.
اما نه تنها این اتفاقا نیفتاد بلکه مرخصی او تمدید نشد و «سعید مدنی» پس از چهار روز مرخصی به زندان رجایی شهر بازگشت.
«سعید مدنی» پژوهشگر اجتماعی و فعال سیاسی و مدنی و از اعضای شورای فعالان ملی مذهبی، کمیته دفاع از انتخابات آزاد، عادلانه و منصفانه، کمیته پیگیری بازداشت های خودسرانه و شورا اجرایی کانون مدافعان حقوق بشر است.
«سعید مدنی» که دی ماه سال ۹۰ و در پی صدور سه سال و نیم حبس در تبعید به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد، پس از یکسال بازجویی و فشار به بند ۳۵۰ فرستاده شد. او در بهمن سال ۱۳۹۲ در پی فعالیت به عنوان وکیل بند و اصرار بر خواسته های زندانیان این بند از این بند به سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.
وی علاوه بر حکم سه و نیم سال حبس و در پی پرونده سازی های جدید و به صورت غیر قانونی به ۶ سال دیگر نیز محکوم شد و باید تا سال ۱۳۹۸ را در حبس بگذراند و پس از آن برای گذراندن دوسال تبعید به بندر عباس منتقل شود.
او سالهای ۱۳۷۳، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ زندان سیاسی را تجربه کرده و از سال و ۱۳۹۰ تا امروز را در زندان گذرانده که تاکنون پژوهش هایی در زمینه مسایل اجتماعی ایران از جمله فقر و نابرابری، اعتیاد، کودک آزاری، خشونت علیه زنان، تن فروشی، رفاه اجتماعی و امثال آن را در زمینه اجتماعی منتشر کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید