آزادی موقت میثم حجتی از زندان اصفهان

«میثم حجتی » از نوکیشان مسیحی ساکن اصفهان که در ایام کریسمس از سوی ماموران لباس شخصی اطلاعات در منزل پدری اش بازداشت شده بود، پس از گذراندن ۱۵ روز حبس بطور مشروط از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از محبت نیوز، روز چهارشنبه ۱۶ دی ماه، نوکیش مسیحی “میثم حجتی” به طور مشروط و با سپردن وثیقه از زندان شهر اصفهان آزاد شد.

میثم حجتی ۳۴ ساله که در بین برخی دوستان وی را با نام سروش هم می شناسند، پس از گذشت ۱۵ روز در بازداشت ماموران اطلاعات با سپردن وثیقه بطور مشروط از زندان آزاد شد.

بر اساس این گزارش در ایام کریسمس، زاد روز تولد عیسای مسیح و سال نو میلادی، در عصر روز چهارشنبه دوم دی ماه، چهار تن از ماموران لباس شخصی طی اقدامی، نوکیش مسیحی “میثم حجتی” را در منزل پدری اش بازداشت نمودند.

ماموران امنیتی که خود را از ماموران اداره اطلاعات اصفهان معرفی کرده بودند با ورود به منزل، پس از بازداشت وی اقدام به ضرب و شتم وی نمودند.

ماموران لباس شخصی همچنین بطور کامل اقدام به تفتیش و بازرسی از خانه نموده که برخی از وسایل شخصی وی، اعم از تعداد چند جلد کتاب مقدس، سرودنامه مسیحی، برگه هایی از جزوات تعلیمی الهیات مسیحی، و همچنین کامپیوتر و تلفن همراهش را نیز ضبط و با خود بردند. این افراد همچنین درخت کریسمسی را که به همین مناسبت آراسته و تزئیین شده بود را نیز ضبط کردند.

بازجویی های طولانی و اتهام

پس از بازداشت این نوکیش مسیحی، تلاش و پیگیری خانواده برای آگاهی یافتن از وضعیت سلامت و محل نگهداری فرزندشان حاصلی در بر نداشت.

وی پس از بازداشت با چشمان بسته به مکان نامعلومی انتقال یافت وی در اتاقی انفرادی ۲در ۳ متر که حتا یک پنجره هم نداشت به مدت ۱۲ روز در آنجا نگهداری می شد . وی روزانه به دفعات بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت توسط بازجویان مورد بازجویی قرار می گرفت که گاهن با تهدید و کتک زدن وی به دلیل پاسخ ندادن به برخی سوالات همراه بود.

بازجویان همچنین از وی خواستند تا برگه ایی را به عنوان تعهدنامه امضا کند.

در این ارتباط یک منبع آگاه گفته است که میثم دو روز قبل از آزادیش، ماموران وی را به زندان اصفهان بند الف و طا منتقل کرده بودند.

در ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۱۶ دی ماه شخصی با خانواده میثم تماس گرفته و از آنان خواست که برای وضعیت و روشن شدن تکلیف فرزندشان “میثم” به دادگاه انقلاب اصفهان بروند.

دادگاه انقلاب اصفهان نوکیش مسیحی “میثم حجتی” را پس از تفهیم اتهام با قرار سپردن سند به ارزش صد میلیون تومان تا زمان برگزاری دادگاه وی را بطور مشروط آزاد کرد.

دادگاه انقلاب اتهام نوکیش مسیحی “میثم حجتی” را تعمید (مرتد)، تبلیع مسیحیت، توزیع و پخش کتاب مقدس انجیل و تشویق برای تاسیس و راه اندازی کلیسای خانگی عنوان نموده و این اتهامات را دلیل بازداشت وی اعلام کرد.

میثم حجتی اکنون پس از آزادی موقت از زندان باید در انتظار احضاریه و برگزاری دادگاه باشد .

بهایی که نوکیشان مسیحی می پردازند

امروزه بسیاری از مسیحیان بخاطر ایمان خود در زندانهای جمهوری اسلامی هستند. سالهاست که دستگاه قضایی حکومت جمهوری اسلامی مسیحیان ایران بویژه مسیحیان فارسی زبان را بخاطر در میان گذاشتن اعتقادات خود با دیگران راجع به عیسی مسیح یا بخاطر برپایی و برگزاری جلسات کلیساهای خانگی در منازلشان اغلب این افراد را به اتهام تهدید علیه “امنیت ملی” با احکام سنگین روانه زندانها می کند.

با بسته شدن کلیساهای فارسی زبان در تهران و برخی از شهرهای ایران مقامات امنیتی جمهوری اسلامی تلاش خود را بر این گذاشته اند که براساس یک سری دلایل و بهانه هایی نشان دهند که کلیسای بشارتی شکلی انحرافی از مسیحیت می باشد و متفاوت از آن مسیحیت ی است که دولت به رسمیت می شناسد به این ترتیب حکومت مذهبی ایران، نظام قضایی، امنیتی و سازمانهای اطلاعاتی بطور فزاینده ای نوکیشان مسیحی را یک نوع تهدید برای امنیت ملی قلمداد کرده و اغلب مسیحیان بویژه فارسی زبانان را بدلایل جرائم امنیتی بر ضد دولت مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل