دادگاه نرگس محمدی به زمانی دیگر موکول شد

دادگاه «نرگس محمدی»، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، برای سومین بار صبح روز شنبه ۱۹ دی ماه علیرغم اعزام او به دادگاه به زمانی دیگر موکول شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش تر نیزدادگاه این فعال مدنی محبوس در بند نسوان زندان اوین در ۱۴ تیرماه و ۱۴مهرماه سال جاری علیرغم تعیین زمان قبلی، به دلایل نامعلوم برگزار نشد.
این نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، در ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ بدون دریافت احضاریه‌ای، از سوی نیروهای امنیتی – قضایی در منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
این فعال مدنی به بیماری‌های آمبولی ریه و فلج عضلانی مبتلاست و چندی پیش در روز یکشنبه ۱۹ مهر ماه سال جاری در پی تشنج در زندان، به بیمارستان ایران مهر منتقل و بستری و با به پایان نرسیدن دوره درمان روز چهارشنبه ۶ آبان ماه ۱۳۹۴ به زندان اوین بازگردانده شد.
انتقال «نرگس محمدی» به زندان در حالی صورت گرفت که پزشک‌های معالج او تأکید کرده‌ بودند که دو بیماری‌ این فعال مدنی در فضای زندان و محیط‌های تنش‌زا تشدید شده و در نهایت در پی بی‌توجهی می‌توانند جان او را به خطر بیاندازد.
پیش‌تر و قبل از تشدید بیماری «نرگس محمدی» در زندان، پزشک‌های متخصص مغز و اعصاب در خصوص عواقب بی‌توجهی نسبت به بستری شدن این فعال مدنی در بیمارستان، هشدار داده بودند، امری که مسوولان مربوطه تا زمان تشدید بیماری نامبرده، نسبت به آن توجهی نکردند.
«نرگس محمدی» در سال ۱۳۸۹ و پس از نگهداری در سلول‌های انفرادی بند ٢٠٩ دچار بیماری‌های عصبی شد. بیماری او در سال ۱۳۹۱ و در پی بازداشت مجددش در زندان زنجان تشدید و به بیمارستان منتقل شد. از همین رو مقام‌های مسوول براساس نظر پزشک‌های متخصص و همچنین پزشکی قانونی مبنی براین‌که فضای زندان، خانم محمدی را برای فلج عضلانی مستعد می‌کند، با آزادی او برای ادامه درمان، موافقت کرده بودند.
با این حال، «نرگس محمدی» در ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ بدون دریافت احضاریه‌ای، توسط نیروهای امنیتی- قضایی در منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید