بی خبری از وضعیت دانا حسنی فعال مدنی در کردستان

دانا حسنی فعال مدنی کُرد، سه‌شنبه ۲۲ دی‌ماه، از سوی نیروهای امنیتی اداره اطلاعات سنندج بازداشت شد و همچنان خبری از وضعیت و سرنوشت احتمالی او در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، برخی از فعالان مدنی کُرد به کمپبن گفته‌اند از سه‌شنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۳۹۴، که نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت «دانا حسنی» در منزلش کرده بودند، از سرنوشت او هیچ خبری منتشر نشده است.

این فعال مدنی و بنیان‌گذار تشکل غیردولتی «انجمن دوستداران کردستان» که در حوزه اجتماعی-محیط زیستی و بدون مجوز فعالیت می‌کرد، به اتهام «ارتباط و همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت» بازداشت شده است.

گفته شده در زمان بازداشت، «این فعال مدنی جز یک مادر سالمند، کسی را ندارد و در زمان بازداشت، تنها در منزل شخصی خودش بوده است که نیروهای امنیتی به زور وارد منزل وی شده‌اند.»

این فعال مدنی اهل روستای «تبت» بین شهرهای «سقز» و «بوکان» است. او سه بار دیگر از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کردستان، احضار و مورد بازجویی قرار گرفته و به صورت مداوم تحت فشار بود.

برخی از فعالان مدنی کردستان نسبت به سرنوشت «دانا حسنی» ابراز نگرانی کرده‌اند و از نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر خواستار کمک فوری جهت روشن شدن وضعیت قطعی این فعال مدنی شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید