انتقال رمضان احمد کمال از بیمارستان به زندان

در پی تشخیص پزشکان“بیمارستان امام‌خمینی” جهت وخامت جسمانی «رمضان احمد کمال» زندانی سیاسی کُرد اهل شهر کوبانی سوریه ، نامبرده طی روز جاری پنجشنبه ۲۴ دی ماه از سوی مسوولین به بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهرکرج عودت داده شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «رمضان احمد کمال»، زندانی سیاسی کُرد اهل شهر کوبانی سوریه پیش تر در صبح روز چهارشنبه ۱۰ دی ماه ۱۳۹۴پس ازاعلام قبلی از سوی مسوولین جهت درمان و اعزام به بیمارستان در پی ضرب و شتم از سوی زندانبانان بیهوش و به کما رفت.
یک منبع آگاه در گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته “شدت ضرب و شتم حاصله از سوی زندانبانان به این زندانیان سیاسی به حدی بوده است که او بیهوش شده و مسوولین به ناچار او را به بیمارستان ساسان منتقل و به علت خودداری از پذیرش نامبرده در این بیمارستان، وی در “بیمارستان امام‌خمینی” بستری و پس از گذشت پنج روز به هوش آمده و علاوه بر تشخیص پزشکان جهت بستری و ادامه درمان او را در شرایط جسمانی بسیار وخیم به زندان منتقل کرده اند.”
یش تر نیز درصبح روز شنبه ۲۱ شهریورماه ۱۳۹۴ این زندانی سیاسی در اعتراض به شرایط بد جسمی و درد بیش از حد در دست و پا، حاصله از ضرب و شتم و گلوله به هنگام بازداشت و عدم رسیدگی مسوولین جهت اعزام او به مراکز درمانی دست به اعتصاب غذا زد و صبح روز پنجشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۴ به علت عفونت دست جهت عمل جراحی به بیمارستان منتقل و به اعتصاب غذای خود پایان داد.
او پس از عمل جراحی دست و خارج کردن پلاتین از دست جمعه شب مورخ ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۴ به بند بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهرکرج باز گردانده شد.
«رمضان احمد کمال» در بهار ١٣٨٧، در اطراف شهر ماکو از سوی نیروهای سپاه پاسداران پس از مورد هدف قرار گرفتن گلوله و زخمی شدن بازداشت شد.
در زمان بازداشت «رمضان احمد کمال» به دست نیروهای سپاه پاسداران، با وجود اصابت چندین گلوله به دست و پایش، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و نیروهای سپاه با ماشین مسافتی طولانی وی را بر روی زمین کشیده‌اند.
این زندانی سیاسی از سوی دادگاه انقلاب شهر خوی، به اتهام «عضویت در حزب کارگران کردستان» (پ ک ک)، به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض او، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و این دیوان نیز حکم اعدام صادره را نقض کرده و ۱۰ سال زندان همراه با تبعید به زندان قزوین در طول دوران حبس را برای این زندانی سیاسی صادر کرد.
این زندانی سیاسی از زمان بازداشت تا به امروز، در زندان‌های ماکو، قزوین، اوین و زندان رجایی‌شهر کرج، دوران حبس خود را گذرانیده است. وی همچنین به دلیل حکم صادره، در این مدت نتوانسته با خانواده خود ملاقات و یا تماس داشته باشد.
وضعیت سلامتی او در این مدت به حدی رو به وخامت گذشته، که دست راست او به دلیل اصابت چندین گلوله، به حالت نیمه فلج درآمده است و حتی پیش‌تر نیز در زمان بازداشت در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در شهر ارومیه، زخم‌های او دچار کرم‌زدگی می‌شود.
پیش تر کمپین نامه اعتصاب غذای این زندانی سیاسی را در اعتراض به عدم رسیدگی مسوولین به وضعیت جسمییش را منتشر کرده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید