اعزام علی اکبر نیکبخت به مرخصی

 

Ali-Akbar-Nikbakht_kampain.info_«علی اکبر نیکبخت» فرزند «غلام حسین» زندانی محبوس در زندان گلپایگان عصر روز گذشته جمعه ۲۵ دی ماه به مرخصی دو روزه اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی محبوس در زندان گلپایگان پیش تر نیز به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود، اما عصر روز یکشنبه ۲۹ آذر ماه سال جاری با هجوم ماموران امنیتی در منزل بازداشت و علیرغم وخامت وضعیت جسمانی به زندان گلپایگان منتقل شد.
«محمد نیکبخت» فرزند این زندانی محبوس در زندان گلپایگان با انتشار این خبر در روز گذشته جمعه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۴ در خصوص اعزام اخیر پدر خود «علی اکبر نیکبخت» در صفحه فیسبوک خود نوشته ” این مرخصی به درخواست پدرم نبوده و از آن رو دادستان «علیان» این مرخصی را صادر کرده که پزشکی قانونی اصفهان برای پدرم روز شنبه نوبت کمیسیون پزشکی داده است و پدرم باید روز شنبه صبح از گلپایگان به مرکز پزشکی قانونی اصفهان برود.لاجرم این اقدام «علیان» دادستان گلپایگان از سر وظیفه شناسی ویا اقدام بشر دوستانه نبوده و پدرم باید صبح روز یکشنبه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۴ در زندان گلپایگان حاضر شود. از آنجایی که پیشاپیش میدانیم دکتر «مختاری» رییس کمیسیون پزشکی و عامل اطلاعات در این اداره قسم خورده هر چند مرتبه که پرونده پدرم به آن اداره ارسال شود وی خواهد نوشت تحمل کیفر دارد،پس از این امامزاده معجزه ای سر نمیزند و باز تاکید میکنم مسوولیت وقوع هر گونه اتفاق ناگواری برای پدرم «علی اکبر نیکبخت» به عهده دادستان «علیان» است.”
پرونده این زندانی ۷۵ ساله محبوس در زندان گلپایگان پیش تر جهت تشخیص توانایی تحمل کیفر به علت کهولت سن و مشکلات جسمی به پزشکی قانونی منتقل شده است.
نامبرده علاوه بر بیماری های متعدد، مبتلا به سرطان مثانه نیز است.
«علی اکبر نیکبخت» پیش تر به علت مصاحبه با یکی از فعالین حقوق بشر به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است.
پزشک معالج «علی اکبر نیکبخت» اعلام کرده است که وی با وجود کهولت سن و بیماری سرطان مثانه تحمل شرایط حبس در زندان را ندارد.
این زندانی محبوس در زندان گلپایگان چندی پیش نیز در عصر روز پنجشنبه ۱۰ دی ماه برای دومین بار بر اثر شدت خونریزی داخلی به بیمارستان گلپایگان منتقل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل