لغو برگزاری دادگاه نگار حائری و ارجاع آن به زمانی دیگر

دادگاه نگار حائری زندانی سیاسی سابق زندان قرچک ورامین از سوی بازپرس و قاضی پرونده به زمانی دیگر موکول شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی، ، نگار حائری حقوقدان و زندانی سیاسی سابق زندان قرچک ورامین که طبق احضاریه ای جهت رسیدگی به پرونده و محاکمه در ۱اردیبهشت ماه۱۳۹۴در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی حضور پیدا کرده بود، برگزاری دادگاه از سوی بازپرس و قاضی مربوطه لغو و به این زندانی سیاسی گفته شد ” با تماس تلفنی و یا احضاریه، تاریخ جدید دادگاه به شما ابلاغ خواهد شد”
نگار حائری در۴خرداد ۱۳۹۳از سوی مامورین امنیتی بازداشت شدو به بند۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از تحمل سه هفته بازداشت در بند ۲۰۹به زندان قرچک ورامین منتقل شد.
نگار حائری در طول زندانی بودنش در زنان قرچک ورامین بارها به تحریک زندانبانان از سوی زندانیان عادی این زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.
وی پس از تحمل حدود ۸ ماه بازداشت در زندان شهر ری (قرچک ورامین) در۶ اسفند ماه ۱۳۹۳با تودیع وثیقه دو میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.
نگار حائری بارها از سوی قاضی پیرعباس به علت دادن مشاوره حقوقی رایگان به خانواده های زندانیان سیاسی و اعدام شدگان، و کسانی که حکومت در حقشان اجحاف می‌کرده است مورد بازخواست قرار گرفته است.
ماشاء الله حائری پدر نگار نیزپس اعتراضات مردمی به انتخابات دروغین سال ۱۳۸۸ و تظاهرات ۶ دی ماه (عاشورا) به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق بازداشت و به اعدام محکوم شد که حکم وی سپس در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال زندان کاهش یافت و وی دراکنون در زندان رجایی شهر کرج دوران محکومیت خودرا سپری می کند .

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل