بازداشت مسیب (محسن) رئیسی یگانه، زندانی سیاسی سابق/ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی دو شهروند در زندان‌های سنندج و تهران بزرگ

حسام محمدپور، آرام آزاده و مسیب (محسن) رئیسی یگانه

مسیب (محسن) رئیسی یگانه، زندانی سیاسی سابق، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. همچنین، حسام محمدپور و آرام آزاده، علیرغم گذشت مدتی از تاریخ دستگیری از حقوق اولیه یک‌ متهم محروم و در بلاتکلیفی به سر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه هشت اسفند ماه ۱۴۰۱، حسام محمدپور، ساکن تهران و از بازداشت شدگان اعتراض‌های سراسری، بطور بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ به سر می برد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”حسام محمدپور، در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی، مرتبط با اعتراضات سراسری، بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی سپس به زندان تهران بزرگ منتقل شد.”

تا لحظه تنظیم این خبر، از مصادیق حقوقی اتهام‌های منتسب شده حسام‌ محمدپور، نام ارگان امنیتی بازداشت کننده و علت اینکه چرا پرونده وی مشمول بخشنامه جدید قوه قضائیه مبنی بر (عفو مشروط) و آزادی وی نشده اطلاعی در دسترس نیست‌.

افزون بر این، روز شنبه شش اسفند ماه ۱۴۰۱، مسیب (محسن) رئیسی یگانه، زندانی سیاسی پیشین، ساکن تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. وی در مهر ماه ۱۴۰۱، بطور مشروط از زندان اوین آزاد شده بود.

براساس این گزارش، بازداشت مسیب (محسن) رئیسی یگانه در پی یورش نیروهای امنیتی به منزل خانوادگی وی صورت گرفته و از وضعیت، نام ارگان بازداشت کننده و علت بازداشت وی اطلاعی در دسترس نیست.

مسیب (محسن) رئیسی یگانه، در تاریخ ۹ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل و پس از مدتی آزاد شده بود.

لازم به ذکر است، مسیب (محسن) رئیسی یگانه، در تاریخ ۲۸ شهریور ماه ۱۳۹۶، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ این ارگان امنیتی و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام پس از ۱ ماه به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل و چندی بعد با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، مسیب (محسن) رئیسی، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی وقت محمد مقیسه، به اتهام (توهین به مقدسات اسلامی)، (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (توهین به روح الله خمینی) محاکمه و در مجموع به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم و پس از اعلام اعتراض و ارجاع این حکم به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، عینا تائید شد و در تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۸، پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین برای تحمل حبس خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

مسیب (محسن) رئیسی یگانه، در سال ۱۳۹۵، هم پس از بازداشت و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در مرحله دادرسی توسط دادگاه انقلاب خوزستان به اتهام(فعالیت تبلیغی علیه نظام)به تحمل ۱ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که پس از تشکیل پرونده دوم حکم تعلیقی وی به تعزیری تبدیل شده بود.

وبسایت کُردپا هم با انتشار خبری اعلام کرد؛ امروز یکشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۱، آرام‌آزاده، متولد: ۱۳۷۵، فرزند: رضا، اهل سنندج مرکز استان کردستان، علیرغم گذشت بیش از ۱ ماه از تاریخ دستگیری در وضعیت بلاتکلیف بسر می برد.

به گفته یک‌ منبع مطلع:”علیرغم پیگیری‌های خانواده آرام آزاده جهت اطلاع از سرنوشت وی، نیروهای امنیتی از ارائه پاسخی روشن در این رابطه امتناع می‌کنند.”

لازم به اشاره است، آرام آزاده، اویل بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در یکی از خیابانهای شهر سنندج مرکز استان کردستان، بازداشت شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید