اعزام به مرخصی محمد نوری‌زاد، فعال مدنی و زندانی سیاسی از زندان اوین

محمد نوری‌زاد

محمد نوری‌زاد، فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.  او در حال سپری کردن محکومیت ۱۰ ساله خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، محمد نوری‌زاد، فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در بند کارگری (۳۵۰ سابق) زندان اوین، پس از تودیع وثیقه به مرخصی سه روزه اعزام شد. این زندانی سیاسی در حال سپری کردن حبس تعزیری ۱۰ ساله خود است اما در پرونده ای دیگر هم توسط دادگاه تجدیدنظر استان گلستان به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شد. این فعال مدنی اواخر شهریور ماه ۱۴۰۰ در سومین پرونده قضائی خود به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”آقای نوری‌زاد، امروز برای حضور در مراسم عروسی دخترش به مرخصی سه روزه اعزام شده است.”

لازم به اشاره است، محمد نوری‌زاد، در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰، پس از موافقت دادستانی تهران با توقف ادامه حکم حبس تعزیری اش از زندان اوین آزاد شده بود اما در تاریخ ۳بهمن ماه ۱۴۰۰، با دریافت تماس تلفنی توسط واحد دادیاری دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، برای تحمل ادامه حبس تعزیری خود فراخوانده شد.

این فعال مدنی و سیاسی، در تاریخ ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان گلستان، از بابت اتهامات (توهین به رهبری) و (تبلیغ علیه نظام )در مجموع به تحمل ۳ سال حبس محکوم کرد و از بابت پرونده ای دیگر هم در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹، بصورت غیابی توسط شعبه دادگاه شهرستان ایوانکی به اتهام توهین به رهبری به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم و دادنامه صادره پس از انتقال محمد نوریزاد به شعبه ۲۳ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب تهران از طریق نیابت قضائی به وی ابلاغ شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید