خسرو دهقانی شهروند بهایی آزاد شد

خسرو دهقانی شهروند بهایی ساکن اصفهان که پیش تر در ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۳ از سوی ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به زندان اصفهان منتقل شد، روز یکشنبه ۱۱ بهمن سال جاری از زندان آزاد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از بهانیوز، این شهروند بهایی پیش تر در دادگاه انقلاب یزد به ۳ سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.
پیش تر ۲۰ شهروند بهایی پس از بازداشت از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب یزد هر کدام از یک تا چهارسال حبس تعزیری و تعلیقی محکوم شده و حکم صادره در ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۳ در شعبه تجدید نظر استان به تایید رسید.
خسرو دهقانی سومین فرد از این گروه ۲۰ نفره بهایی، بعد از گذشت یک سال محکومیت پس از نوید حقیقی و شهرام فلاح که هر کدام به ۳ سال زندان محکوم شده بودند، با اجرای قانون آزادی مشروط پیش از این شهروندان بهایی از زندان آزاد شده است.
اسامی این ۲۰ شهروند بهایی و میزان محکومیت آنها به قرار زیر است:
صبا گلشن (اصفهان): ۴ سال تعزیری و ۱ سال تعلیقی، شهرام اشراقی، مهندس خسرو دهقانی (اصفهان)، شهرام فلاح (کرمان)، نوید حقیقی (اراک)، ایمان رشیدی (یزد): ۳ سال تعزیری و ۱ سال تعلیقی، فریبرز باغی، ناطقه نعیمی، شبنم متحد، فریبا اشتری (یزد)، نغمه فارابی (اصفهان) : ۲ سال تعزیری و ۱ سال تعلیقی فرح باغی؛ مهران اسلامی، اعظم مطهری، فرحناز میثاقیان (یزد)، سهراب نقی پور، آذرطلوعی( پورخرسند)، ساسان حقیری، طاهره روحانی، ویدا حقیقی (اصفهان) : ۱ سال تعزیری و ۱ سال تعلیقی.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل