ارجاع پرونده احسان مازندرانی و عیسی سحرخیز به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب

پرونده «احسان مازندرانی» و «عیسی سحرخیز» دو تن از روزنامه‌نگاران بازداشتی، با صدور کیفرخواست از سوی دادستانی تهران، برای رسیدگی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» ارسال شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از تسنیم، «سیدمحمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع «احسان مازندرانی» و «عیسی سحرخیز» درباره آخرین وضعیت پرونده موکلان خود گفته: پرونده موکلانم با صدور کیفرخواست به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارجاع شده اما هنوز فرصت نکرده‌ام به شعبه مراجعه کنم.
 
وی در پاسخ به این سئوال که آیا برای پرونده سایر متهمان نیز کیفرخواست صادر و به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال شده است افزود: از این موضوع اطلاع ندارم اما می‌دانم که پرونده موکلانم به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال شده است.
 
«علیزاده طباطبایی» پیش تر نیز گفته بود: در این پرونده بازپرس معتقد بود اقدامات اینها فقط مصداق فعالیت تبلیغی علیه نظام است اما دادستان عقیده داشت این اقدامات علاوه بر فعالیت تبلیغی علیه نظام، مصداق اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی و توهین به مقامات است. البته برای برخی از متهمان علاوه بر اتهامات یاد شده، نشراکاذیب هم گرفته‌اند. موضوع برای حل اختلاف به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شد که دادگاه به نفع دادستان نظر داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل