احکام چهار فعال مدنی از سوی دادگاه تجدید نظر صادر شد

FAALAN-MADANI1-KAMPAIN.INFO_
پس از رسیدگی به احکام چهار فعال مدنی از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی «پورعرب»، حکم صادره از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست «ابولقاسم صلواتی» برای «آرش صادقی» و «گلرخ ایرایی» به ترتیب ۱۹ سال و ۶ سال حبس تایید و برای دو فعال مدنی  دیگر به ترتیب «بهنام موسیوند»  یک سال حبس (به اضافه دوسال تعلیقی) در جمع سه سال  و «نوید کامران»  یک سال زندان تعیین و حکم صادره به وکیل آنها ابلاغ شده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پرونده رسیدگی به اتهامات این چهار فعال مدنی جهت رسیدگی مجدد پیش تر در روز جمعه ۱۷ مهر ماه سال جاری به شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی «پورعرب» ارسال شد.
این چهار فعال مدنی پیش تر در ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۳ با حضور مامورین امنیتی «قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه» در محل کار «آرش صادقی» و« نوید کامران» به همراه «گلرخ ایرایی» همسر آرش و «بهنام موسیوند» از دیگر فعالان مدنی بازداشت شدند.
یک منبع آگاه از وضعیت این چهار فعال مدنی چندی پیش در گفتگویی با « کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی» گفته بود ” نیروهای امنیتی هنگامی که «نوید کامران» و« بهنام موسیوند» به نداشتن حکم بازداشت اعتراض کردند، ﻭ پس از  تهدید این دو فعال مدنی و سیاسی ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ و پس از تفتیش محل کار ،  به مکان نامعلومی منتقل کردند. به گفته این شاهد عینی به «ﮔﻠﺮﺥ ایرایی» همسر آرش ﻧﻴﺰ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪﻩ بود ﻛﻪ ﺁﺭﺵ ﺭﺍ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ﺧﺎﻧﻪ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﮔﻠﺮﺥ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ مکان ﻧﺎﻣﻌﻠﻮمی ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻛﺮﺩه بودند “
پس از بازداشت، ﻣﺎﻣﻮﺭﻳﻦ ﺑﺎ ﻫﺠﻮﻡ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻝ «ﺁﺭﺵ صادقی»، «ﺑﻬﻨﺎﻡ موسیوند» ﻭ«ﻧﻮﻳﺪ کامران» ، پسﺍﺯ ﺑﻪ ﻫﻢ ﺭﻳﺨﺘﻦ ﻣﻨﺰﻝ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﻤﺎﻣﻲ ﻟﻮﺍﺯﻡ ﺷﺨﺼﻲ ﺍﻳﻦ فعالان سیاسی ﺭﺍ ﺿﺒﻂ ﻛﺮﺩﻧﺪ.
«نویدکامران» و «بهنام موسیوند»  پس از گذشت سه روز بازداشت درروز ۱۸شهریور ماه ۱۳۹۳ با قید وثیقه‌هایی به ارزش به ترتیب هفتاد و صد میلیون تومان آزاد شدند.
دادسرای شهید مقدس برای «گلرخ ایرایی» نیز وثیقه ای به مبلغ ۸۰ میلیون تومان به جرم فعالیتهای فیسبوکی تعیین کرد. نامبرده نیز پس از تحمل حدود سه هفته بازداشت در بند دو الف سپاه در ۵ مهر ماه ۱۳۹۳ با تودیع وثیقه آزاد شد.
آرش صادقی دانشجوی سابق دانشگاه علامه طباطبایی نیز پس از تحمل هفت ماه حبس در انفرادی های بند دو الف سپاه و سپس بند ۸ زندان اوین در تاریخ ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۳ با تودیع قرار وثیقه ششصد میلیون تومانی از زندان آزاد شد .
این فعال مدنی پیش تر نیز در۲۰ مهرماه ۱۳۹۲ پس از سپری کردن ۱۹ ماه انفرادی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات از زندان آزاد شده بود.
«آرش صادقی» در طول این مدت تحت فشار بازجویان جهت اعتراف تلویزیونی قرار داشت.
«آرش صادقی» در دادگاه بدوی در شعبه ۱۵ «دادگاه انقلاب تهران» از سوی قاضی «صلواتی» برای بار اول به تحمل ۱۵ سال حبس و همسر وی «گلرخ ایرایی» نیز که به دلیل جراحی و وخامت حال جسمی، ناتوان از حضور در دادگاه، جهت دفاع آخر بود؛ به صورت غیابی مورد محاکمه قرار گرفته و به تحمل ۶ سال حبس محکوم شد.
حکم صادره برای «آرش صادقی» مجددا از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» با اعمال ۴ سال حبس تعلیقی پیشین «آرش صادقی» به ۱۹ سال تبدیل شد.
حکم « آرش صادقی» در حالی به وی ابلاغ شد که در همه مراحل محاکمه، مجاز به داشتن وکیل نبوده و قاضی «صلواتی» به «پیمان عطار» و «امیر رئیسیان» وکلای او اجازه مطالعه پرونده را نداده بوده است.
اتهامات و مجازات تعیین شده در حکم صادره برای این چهار فعال مدنی به قرار زیر است.
آرش صادقی
اجتماع و تبانی علیه نظام ۷ سال و نیم حبس
توهین به بنیان گذار جمهوری اسلامی، ۳ سال حبس
تشکیل گروه، ۳ سال حبس
تبلیغ علیه نظام، ۱۸ ماه حبس
حبس تعلیقی پیشین، ۴ سال و نیم حبس
گلرخ ایرایی
توهین به مقدسات، ۵ سال حبس
تبلیغ علیه نظام، ۱ سال حبس
بهنام موسیوند
تبلیغ علیه نظام ،۱ سال حبس (به اضافه دوسال تعلیقی) در جمع سه سال
نوید کامران
تبلیغ علیه نظام،۱ سال حبس

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل