بازداشت ۹۶ تن از کارمندان شهرداری مشهد

مدیر حراست شهرداری مشهد از جلب قضایی ۹۶ نفر از پرسنل این سازمان به علت «کارچاق کنی، زمین خواری و جعل» توسط ضابط‌های قضایی خبر داد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از ایسنا، «امیر رمضانی» روز سه شنبه هجدهم اسفند ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در تالار شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: عمده فعالیت‌های حراست شهرداری مشهد بر چهار محور حفاظت پرسنلی، فیزیکی، اسناد و فناوری اطلاعات است و سعی داریم تا در واحد حراست در راستای پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از نشر اطلاعات محرمانه داخل شهرداری به خارج از مجموعه اقدام مناسب انجام دهیم.
 
وی ادامه داد: اما به دلیل تخلفاتی که صورت گرفته است به ناچار مجبور هستیم تا تخلفات را به دستگاه قضایی اطلاع دهیم که در نهایت در سال گذشته و سال جاری ۹۶ نفر از پرسنل شهرداری و ۷۴ نفر از شهروندان به علت کار چاق کنی، زمین خواری و جعل توسط ضابط قضایی جلب شده‌اند.
 
مدیر حراست شهرداری مشهد ادامه داد: البته این آمار سیر نزولی داشته و نسبت به گذشته با کاهش ۱۰ درصدی مواجه است.
 
رمضانی خاطرنشان کرد: از طرفی باید توجه داشت که شهرداری یک ابر سازمان است و در مجموع با احتساب برون سپاری‌ که صورت گرفته است در حال حاضر شامل حدود ۱۷ هزار نفر پرسنل است.
 
وی با بیان اینکه کشف تخلفاتی نیز صورت گرفته است که در این زمینه ۳۵۴ میلیارد تومان کشف تخلفات برآورد شده است، افزود: همچنین تاکنون ۳۰۲ میلیارد تومان از زمین خواری جلوگیری شده است.
 
«سرهنگ حسین مهابادی»، مدیر اجرائیات، کنترل و انتظامات شهرداری مشهد نیز در بخش دیگری از این نشست در خصوص فعالیت این واحد اجرایی، اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۵۰ نفر در قالب نیروی کار ثابت و بالغ بر ۶۰۰ نفر در قالب نیروی کار شیفت استراحت در شهرداری مرکز و شهرداری‌های مناطق ۱۳ گانه مشهد مستقر بوده و ماموریت‌های شهرداری را نظارت می‌کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما بر این است تا فعالیت‌ها به بهترین نحو و با کیفیت انجام شود، گفت: خوشبختانه تعداد تجمع‌ها و بی نظمی‌ها در شهرداری مرکز و مناطق کاهش یافته که این نشان از مدیریت کیفی شهردار مشهد و شهرداران مناطق است.
 
مهابادی افزود: سال ۹۲، تعداد ۲۱۵ مورد تجمع، در سال گذشته ۲۱۸ مورد و تا بهمن سال جاری نیز ۱۲۹ مورد تجمع رخ داده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل