ادامه‌ی بی‌خبری از هفت فعال مدنی بازداشت‌شده در شهر سقز

با گذشت نزدیک به یک ماه، از وضعیت هفت تن از فعالان مدنی و فرهنگی کُرد
در شهر سقز کماکان خبری در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بیست و پنجم بهمن ماه امسال ، ماموران وزارت اطلاعات تعدادی از فعالان مدنی و فرهنگی شهر سقز را بازداشت کردند که تا کنون هیچ خبری از وضعیت هفت نفر از بازداشت شدگان به دست نیامده است.

کانون مدافعان حقوق بشر کردستان با انتشار این گزارش، می گوید فاتح دونداری، فرشاد دارایی، نادر مجیدیان، بهروز ریشه صاحب، وفا فیروزه، دلیر شمسی و سامان ربانی این هفت فعال مدنی و فرهنگی هستند که در روز ۲۵ بهمن‌ماه، به همراه ۱۰ نفر دیگر، در یک مهمانی در منزل نادر مجیدیان در خیابان شهدای شهر سقز بازداشت شدند. در ادامه این بازداشتها روز شنبه ۱۵م اسفندماه هم رضا مجیدیان نیز بازداشت شده است.

یک منبع مطلع در این باره به “کانون مدافعان حقوق بشر کردستان” گفت که این افراد همچنان در بازداشت به سر می‌برند. خانواده هایشان می‌گویند، اداره اطلاعات سقز تاکنون پاسخ روشنی در پیوند با دلایل بازداشت و سرنوشت فرزندانشان به آنان ندادەاند.

گفتنی است که بازداشت‌ این افراد بدون حکم قضایی صورت گرفته و در جریان حمله ماموران اداره اطلاعات، با اعضای خانواده نادر مجیدیان نیز بدرفتاری شده است.
نادر مجیدیان، سردبیر وبسایت دو زبانه کردی/فارسی «داهاتوو» بود که این وبسایت چندی پیش به فعالیت‌های خود پایان داد.

این بازداشت شدگان تا این لحظه، نه با خانواده خود تماس و ملاقاتی داشته اند، نه از محل نگه داری آنها اطلاع رسانی شده و نه حتی اتهام آنها اعلام شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل