پایان اعتصاب غذای سعید حسین زاده

در پی درخواست بیش از ۲۸۰ فعال مدنی و سیاسی ، خانواده های جانباختگان سیاسی و زندانیان سیاسی و مدنی که خواستار پایان اعتصاب غذای «سعید حسین زاده» فعال مدنی جهت حفظ سلامتی او شده اند، این زندانی محبوس در سالن دو بند هفت زندان اوین پس از گذشت ۲۱ روز از اعتصاب غذای خود در روز جمعه ۲۱ اسفند ماه ۱۳۹۴به اعتضاب غذای خود پایان داد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال مدنی پیش تر در روز جمعه ۳۰ بهمن ماه سال جاری در اعتراض به ممانعت های سپاه جهت اعزام به مرخصی درمانی و یا آزادی به علت عدم تحمل کیفر دست به اعتصاب غذای تر زد و علارغم وخامت شدید جسمانی و خطر سکته قلبی روز چهارشنبه ۱۹ اسفند ماه پس از گذشت نوزده روز از اعتصاب غذای تر خود، اعتصاب غذای خشک و همچنین اعتصاب دارو را نیز تا رسیدن به مطالباتش آغاز کرده بود.
 
این فعال مدنی از بیماری های مختلف در زمان بازداشت و مبتلا شدن تعدای از آنها در زمان حبس از جمله مشکلات قلبی، سائیدگی کشکک زانو، عفونت سینوس ها، درد شدید در گردن و شانه ها، روماتیسم، تنگی نفس و خونریزی معده رنج می برد.
«سعید حسین زاده» پیش تر در مهرماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی‌اش بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲ الف زندان اوین منتقل و پس از گذشت مدتی به بند هشت و درنهایت به سالن دو بند هفت این زندان منتقل شده است.
این فعال مدنی در دادگاه بدوی به ریاست قاضی «مقیسه» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۷ سال زندان محکوم و حکم صادره درمرحله تجدید نظر در شعبه ۳۶ از سوی قاضی «زرگر» تائید شد.
علیرغم پیگیری‌های حقوقی جهت اعتراض به وضعیت پرونده این فعال مدنی، وکیل نامبرده تا کنون موفق به مطالعه‌ی پرونده نشده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل