سعید مدنی، فعال ملی مذهبی آزاد شد + عکس

«سعید مدنی» فعال ملی مذهبی و زندانی سیاسی محبوس در بند هفت زندان اوین پس از گذشت چهار سال حبس با موافقت مسوولین قضایی با شرط تبعید دوساله به شهر بندر عباس، عصر روز جاری چهارشنبه ۲۶ اسفند ماه از زندان اوین آزاد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «سعید مدنی» پیش تر از بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، بدون رعایت اصل تفکیک جرائم به بند هفت زندان اوین منتقل شد.
«منصوره اتفاق» همسر این فعال ملی مذهبی پیش تر طی گفتگویی در خصوص عدم تفکیک زندانیان سیاسی با زندانیان جرائم عادی در بند هفت گفته بود “آقای مدنی از زندان رجایی‌شهر به بند هفت منتقل شده‌اند و شرایطشان در این بند مشابه دیگر زندانیان است. مشکل این است که تفکیک بین زندانیان سیاسی و زندانیان با جرایم عادی وجود ندارد. با این حال، خود زندانیان سیاسی امیدوارند با پیگیری‌هایی که از طریق مقامات قضایی می کنند این مشکلات داخلی حل شود.”
سعید مدنی از جمله زندانیانی است به علت ازدحام زیاد جمعیت در بند هفت زندان اوین، پس از انتقال به این بند و عدم دسترسی به امکانات کافی، مدتی را در شرایط نامطلوبی بسر برده و «کف‌خواب» بوده است.
سعید مدنی پژوهشگر اجتماعی و فعال سیاسی و مدنی و از اعضای شورای فعالان ملی مذهبی، کمیته دفاع از انتخابات آزاد، عادلانه و منصفانه، کمیته پیگیری بازداشت‌های خودسرانه و شورا اجرایی کانون مدافعان حقوق بشر است.
این زندانی سیاسی که دی ماه سال ۱۳۹۰ و در پی صدور سه سال و نیم حبس در تبعید به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد، پس از یک سال بازجویی و فشار به بند ۳۵۰ منتقل گردید.
او در بهمن سال ۱۳۹۲ در پی فعالیت به عنوان وکیل بند و اصرار بر خواسته های زندانیان این بند از این بند به بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.
وی علاوه بر حکم سه و نیم سال حبس و در پی پرونده سازی های جدید و به صورت غیر قانونی به ۶ سال دیگر نیز محکوم شد و می بایست تا سال ۱۳۹۸در زندان به سر می برد. اما نامبرده با موافقت مسوولین قضایی و شرط دوسال تبعید به بندر عباس عصر روز جاری چهارشنبه ۲۶ اسفند ماه از زندان اوین آزاد شد.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، او همچنین سال‌های ۱۳۷۳، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ زندان سیاسی را تجربه کرده و از سال ۱۳۹۰ تا امروز را در زندان گذرانده و تاکنون پژوهش هایی در زمینه مسایل اجتماعی ایران از جمله فقر و نابرابری، اعتیاد، کودک آزاری، خشونت علیه زنان، تن فروشی، رفاه اجتماعی و امثال آن را در زمینه اجتماعی منتشر کرده است.
 عکس زیر از سوی دختر این فعال مذهبی پس از آزادی نامبرده منتشر گردیده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل