اعتصاب غذای چند زندانی در حمایت از چند زندانی اعتصاب کننده در زندان رجایی شهر کرج

«سعید شیرزاد»، «مسعود چوبدار» و «افشین بایمانی» سه زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در حمایت از اعتصاب غذای سه زندانی امنیتی «ایرج حاتمی»، «فرید آزموده» و «بهزاد ترحمی» که پیش تر درروز یکشنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۴ در اعتراض به انتقال ناگهانی به بند های عمومی دست به اعتصاب غذا زده و خواستار بازگشت به سالن ۱۲ بر اساس اصل تفکیک جرایم هستند، دست به اعتصاب غذا زدند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش تر در روز یکشنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۴، سه زندانی امنیتی «فرید آزموده»، «ایرج حاتمی» و «بهزاد ترحمی» به طور ناگهانی از سالن ۱۲ زندان رجایی شهر به بند های عمومی این زندان مننقل و در اعتراض به این انتفال و عدم رعایت تفکیک جرائم دست به اعتصاب غذا زدند.
«سعید شیرزاد» ، زندانی سیاسی و فعال چپ گرا محبوس در بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهرکرج به همراه «مسعود چوبدار» زندانی امنیتی در این بند در حمایت از این سه زندانی امنیتی از صبح روز جاری پنجشنبه ۱۲ فروردین ماه ۱۳۹۵ دست به اعتصاب غذا زده اند.
«سعید شیرزاد» پیش تر در ۱۲ خرداد ماه ۱۳۹۳، در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت شد.او پس از انتقالش به زندان اوین پس از مدتی در خصوص اعتراض و پیگیری مشکلات صنفی زندانیان، با وجود عدم برگزاری دادگاه و سپری کردن بازداشت موقت به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
این فعال حقوق کودکان کار و خیابان پیش تر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی « ابولقاسم صلواتی» به ﺍﺗﻬﺎﻡ «ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﻭ ﺗﺒﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﮐﺸﻮﺭ» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره در روز چهارشنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۴ به وکیل او ابلاغ شد.
«مسعود چوبدار» نیز پیش تر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی» به اتهام «افشای اسناد محرمانه و ارتباط با دول متخاصم» به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
«افشین بایمانی» دیگر زندانی سیاسی محبوس در این زندان نیز در حمایت از این سه زندانی امنیتی ازروز یکشنبه ۸ فروردین ماه ۱۳۹۵ دست به اعتصاب غذا زده است.
«افشین بایمانی» پیش تر در ۱۵ شهریورماه ۱۳۷۹ به اتهام، کمک به فرار برادر خود «مهدی بایمانی» از هوادارن سازمان مجاهدین خلق، بازداشت و به اعدام محکوم شد، این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید شد اما پس از ۶ سال حکم وی به حبس ابد تقلیل یافت، این زندانی هم اینک در حال تحمل پانزدهمین سال حبس خود در زندان رجایی شهر کرج است.
نامه ای از «افشین بایمانی» در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته است و در پی می آید
 
اینجانب «افشین بایمانی» در منتهای احساس نگرانی از وضعیت دوست و همبندی شجاع و غیرتمندم که وضعیت جسمانی او را پس از اعتصاب غذا در بهداری زندان دیدم، بسیار پریشان شده وضمن همدردی با ایشان نسبت به وضعیت به شدت خطرناک او هشدار داده و به اطلاع می رسانم که، من با آقای «ایرج حاتمی» مدت چهار سال را در یک بند حبس کشیدم و به خوبی می دانم که چگونه پس از محاکمه حتی از کلیه حقوق زندانیان عادی هم محرومش کرده اند.
 
چگونه دو تا سه سال زندان را که اساسا هم در انفرادی بوده، زورگویانه و خودسرانه از مدت زندان ایشان حذف و اساسا در حکم نهایی محاسبه نشده و به تصریح به او گفته اند که: آن دو، سه سال حساب نیست!!
 
از نزدیک شاهد بوده ام که به خاطر اعتراض به بی عدالتی ها و بی انصافی ها تنبیه شده، و به خاطر اعتراض به وضعیت زندان به بندهای خطرناک منتقل شده و بارها توسط زندانیان اجیر شده مورد ضرب و شتم قرار گرفته و حتی سر و صورت او را با سیگار سوزانده بودند.
 
چگونه به خاطر حمایت از یک گزارش حقوق بشری از گزارشگر ویژه (احمد شهید) با ضرب و شتم گارد زندان به بندهای دیگر منتقل شده… هر انسانی پس از این همه تحمل ظلم و تعدی در یک جا بالاخره کاسه صبرش تمام می شود و چون هیچ مرجع دادخواهی وجود ندارد، دست به کارهای خطرناک و آسیب رساندن به خود می زند.
 
اینبار اما چون می داند که به طور واقعی قصد از بین بردن و ” کشتن سفید” او را دارند و این را بارها به طور غیر مستقیم به او گفته اند، آن طور که خودش گفته اجازه نمی دهم مرا مثل بقیه بی سر و صدا و تحت عنوان “نزاع جمعی” ، “مصرف دارو”، “سکته” و … بکشند، خودم با اعتصاب غذا تا مرگ این همه ظلم، و اجحاف به زندانیان به طور خاص ( گوهردشت کرج ) را به گوش جهانیان می رسانم.
 
اینجانب «افشین بایمانی» پس گذشت از ۱۶ سال زندان، چون از همه این حقایق آگاه بوده ام و می دانم که این سرنوشت همه زندانیان است، (چون هیچ فریادرسی ندارند) از خواسته های به حق و اولیه (از جمله تامین جانی در زندان) آقایان «ایرج حاتمی» و «فرید آزموده» و «بهزاد ترحمی» حمایت و در حمایت از آنها، هم دست به اعتصاب غذا می زنم، چون ظلم و ستمی که به آنها می شود به خاطر دفاع از اولیه ترین حقوق همه ما زندانیان هم هست و من هم مثل همه زندانیان دیگر از آنها حمایت می کنم و خواستار توجه کلیه مجامع حقوق بشری به وضعیت خطرناک این دو زندانی هستم.
 
افشین بایمانی – زندانی سیاسی زندان گوهردشت کرج – ۹ فروردین ماه ۱۳۹۵
 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل