ضرب و شتم اجلال قوامی سخنگوی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان توسط افراد ناشناس

«اجلال قوامی» روزنامه‌نگار و سخنگوی «سازمان دفاع از حقرق بشر کردستان»، عصر چهارشنبه ۲۵ فروردین‌ماه، از سوی چند مهاجم ناشناس موتورسوار در سنندج مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه بینی زخمی شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، چند نفر ناشناس سوار بر موتورسیکلت، عصر روز چهارشنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۵، «اجلال قوامی» سخنگوی «سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان» را چنان مورد ضرب و شتم می‌دهند که وی از ناحیه بینی مورد جراحت قرار می‌گیرد.

این مدافع حقوق بشر کُرد به خبرگزاری‌ها گفته: «عصر امروز در راه بازگشت به منزل دو نفر سوار بر موتور مرا صدا زدند و به محض نزدیک شدن بر سر و صورتم کوبیدند و متواری شدند.»

این روزنامه‌نگار باسابقه در ادامه گفته: «از طریق مراجع مسوول پیگیر این  مساله خواهم بود.»

حمله افراد ناشناس به سخنگوی «سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان» در حالی است که او از روز دوشنبه ۲۳ فروردین‌ماه سال جاری، به دلیل “تهدید و تشدید فشار دلواپسان در کردستان” اعلام کرده بود: “در دفاع از کرامت جامعه مدنی سه روز اعتصاب غذا می‌کنم.”

متعاقب این حمله «سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان»، طی بیانیه‌ای عمومی خواستار شناسایی “آمران و عاملان حمله” به سخنگوی این سازمان شده است.

در بخشی از این بیانیه آمده: «سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ضمن ابراز نگرانی جدی نسبت به امنیت جانی اجلال قوامی و دیگر اعضای سازمان، از مسوولان قضایی و انتظامی می‌خواهد هرچه سریع‌تر نسبت به شناسایی آمران و عاملان این واقعه اقدام نمایند.»

این سازمان همچنین “حکومت ایران را مسوول حفظ جان شهروندان از جمله روزنامه‌نگاران و فعالین حقوق بشری” دانسته و “هرگونه آسیب رساندن به آنان را متوجه مسوولان انتظامی و قضایی ایران” اعلام کرده است.

گفته شده «سالار مرادی» نماینده مجلس شورای اسلامی از چهره‌های “دلواپس” در کردستان است که “فشار مضاعفی” را بر این مدافع حقوق بشر کُرد وارد کرده‌ است.

همزمان جمعی از شهروندان کُرد به نشانه حمایت از «اجلال قوامی» با ۲۳۵ امضا، فشارهای دلواپسان را محکوم کرده و از این فعال مدنی حمایت و پشتیبانی کرده‌اند.

«اجلال قوامی» پس از جراحات وارده، همچنان در اعتصاب غذای اعتراضی سه روزه‌اش است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل