کاهش وزن، افت فشار و وخامت جسمانی امیر امیر قلی در پی اعتصاب غذا

پس از گذشت چهارده روز از اعتصاب غذای «امیر امیر قلی» فعال چپ گرا و زندانی سیاسی محبوس در سالن ۹ بند ۸ زندان اوین که پیش تر در اعتراض به شرایط نگهداری‌ خود از صبح روز شنبه ۲۱ فروردین ماه سال جاری دست به اعتصاب غذای خشک زده بود، وی در وضعیت جسمانی بد از جمله کاهش وزن و افت شدید فشار قرار دارد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک منبع آگاه طی گفتگویی با کمپین در خصوص آخرین وضعیت این فعال چپ گرا گفته ” وضعیت جسمانی امیر بسیار خظرناک است و حدود ۱۰ کیلو کاهش وزن داشته است. همچنین به علت ادامه اعتصاب غذای خشک، فشارش ۹ روی ۶ است و در شرایط جسمانی بسیار وخیمی قرار دارد. همچنین به گفته امیر اگر طی چند روز دیگر به وضعیت و درخواست های او رسیدگی نشود دست به اعتصاب غذای تر نیز خواهد زد.”
 
«علی (امیر) امیرقلی»، دانشجوی اخراجی مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد قزوین پیش تر در دی ماه ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست «ابوالقاسم صلواتی» به اتهام “توهین به مقدسات”، “تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات اعتراضی”، ” اجتماع و تبانی” و “توهین به رهبری” ” به ۲۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.
طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات و با تجمیع جرائم، تنها حداکثر هفت سال و نیم از این مجازات قابلیت اجرا دارد.
 
این فعال چپ گرا پیش ترنیز در روز جمعه ۸ شهریور ماه ۱۳۸۷پس از شرکت در بیستمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی که در خاوران برگزار شده بود ، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
 
«امیر امیر قلی» مجددا در ۱۰ آذرماه ۱۳۹۳ از سوی ماموران امنیتی با در دست داشتن حکم بازداشت نامبرده از سوی شعبه‌ی ششم دادگاه مقدس در منزل پدری بازداشت و پس از سپری کردن حدود دو ماه بازجویی های طاقت فرسا در انفرادی های بند ۲۰۹ زندان اوین به بند ۸ این زندان منتقل شد.
 
از جمله اتهامات تفهیم شده به این فعال دانشجویی سابق از سوی بازپرس «امین ناصری» در شعبه ۶ بازپرسی دادسرای اوین می توان اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «توهین به مقدسات و رهبری»، «فعالیتهای تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی»، را نام برد.
پیش تر در ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۴ جلسه دادگاه این زندانی سیاسی و فعال دانشجویی سابق با عدم اتمام دادرسی دادگاه نامبرده به جلسه دوم موکول شد.
 
بر اساس گزارش های واصله این دانشجوی دانشکاه آزاد واحد قزوین در دوران دبستان خود و بر اثر حادثه ای بخشی از غده پانکراس که ترشح کننده انسولین برای کنترل قند خون است را از دست داده و بر اثر این مشکل در معرض مشکلات ناشی از دیابت قرار دارد.
 
آخرین و دومین دادگاه «علی امیر قلی» صبح روز چهارشنبه ۲۳ دی ماه سال گذشته در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست «ابوالقاسم صلواتی» و با حضور وکیل این زندانی سیاسی «نعمت احمدی» برگزار شد.
 
حکم ۲۱ سال حبس تعزیری این زندانی سیاسی تا کنون جهت برگزاری دادگاه تجدیدنظر تعیین شعبه نشده است

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل