جمعی از فعالین سیاسی و مدنی خواهان پایان اعتصاب غذای امیر امیر قلی شدند

تنی چند از کنشگران سیاسی و مدنی طی نامه ای خواستار پایان اعتصاب غذای «امیر امیر قلی» فعال چپ گرا و زندانی سیاسی محبوس در سالن ۹ بند ۸ زندان اوین شدند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «امیر امیر قلی» پیش تر در اعتراض به شرایط نگهداری‌ خود از صبح روز شنبه ۲۱ فروردین ماه سال جاری دست به اعتصاب غذای زده است و در وضعیت جسمانی بدی از جمله کاهش وزن و افت شدید فشار قرار دارد.
در قسمتی از این نامه که نسخه ای از آن در اختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی قرار گرفته است، نوشته شده: “ما بدینوسیله از مسوولان زندان و مسوولان قضایی می خواهیم هر چه زودتر خواسته های به حق تو را بپذیرند و برای آن اقدام عملی کنند. ما اساسا” خواهان آزادی تو و دیگرزندانیان سیاسی هستیم. ما نسبت به خطری که تو را در این اعتصاب غذا تهدید می کند هشدار می دهیم.”
متن کامل این نامه به قرار زیر است:
دوست و رفیق در بند ما، امیر امیرقلی
درود بر تو و عزم جانانه ات برای آزادی و عدالت. ما آرمان و تلاش تو را در راه حقوق انسانی مردم ایران و جهان گرامی می داریم و از آن پشتیبانی می کنیم. ما تو را فرزند متعهد و شرافتمند میهنمان می دانیم و با تو همراهیم.
امیر عزیز، به قرار اطلاع ما و تائید دوستان مشترک و خانواده ات، اعتصاب غذای تو برای دستیابی به حداقل حقوق انسانی، که تلاشی ناگزیر و بر حق بوده است، متاسفانه سلامتی تو را به طور جدی به خطر انداخته است. به خطر افتادن سلامتی هر انسان موجب رنج مردم آزادیخواه و برابری جو است. در مورد تو این خطر می تواند جامعه ی نیازمند ما را از حضور پر ارزش و توانمند تو و از آموزه های تلاشهایت محروم کند و در عین حال پاداشی باشد به دشمنان مردم، و عوامل ستم را به مقصود برساند. ما از این بابت به شدت نگرانیم.
ما بدینوسیله از مسئولان زندان و مسئولان قضایی می خواهیم هر چه زودتر خواسته های به حق تو را بپذیرند و برای آن اقدام عملی کنند. ما اساسا” خواهان آزادی تو و دیگرزندانیان سیاسی هستیم. ما نسبت به خطری که تو را در این اعتصاب غذا تهدید می کند هشدار می دهیم.
در همین حال خواسته ما رفقا، دوستان، خواهران، برادران، مربیان و همراهان تو این است که برای سلامتی خودت، که نیاز حیاتی جامعه ما نیز بشمار می آید و برای افزودت به توان مبارزه برای آزادی، صلح ، عدالت و امنیت همگانی به اعتصاب غذای خود پایان دهی. تو با این کار سلامتی را به یک مبارز متعهد، برای انجام تکالیف آینده اش بر می گردانی و ما را از نگرانی می رهانی.
چون همیشه سربلند، پایدار و پر تلاش بمانی.
هفتم /اردیبهشت ۱۳۹۵
محمد علی عمویی – فریبرز رئیس دانا – سیامک طاهری – مریم محبوب – سید علی صالحی – علی رضا جباری – پروانه شمیرانی – معصومه دهقان (سلطانی) – ناصر زرافشان – خسرو صادقی بروجنی – کاظم فرج الهی – امین عاشوری – حسین اکبری – بابک پاکزاد – باقر عباسی – احمد پور ابراهیم – خسرو باقری – نیاکار یوسف پور

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل