پایان اعتصاب غذای امیر امیرقلی پس از گذشت ۱۹ روز در زندان اوین

«امیر (علی) امیرقلی» پس از گذشت ۱۹ روز از اعتصاب غذای اعتراضی در زندان اوین، طی پیامی پایان اعتصاب غذای خود را به صورت موقت اعلام کرد. او گفته: “در آستانه روز جهانی کارگر، اعتصاب غذای خود را به طور موقت شکسته و در صورت عدم رسیدگی به خواسته قانونی خود حق اعتراض را برای خود محفوظ می‌دانم.”

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به دنبال درخواست جمعی از کنشگران سیاسی و مدنی، مبنی بر درخواست پایان اعتصاب غذا از سوی «امیر امیرقلی»، این فعال چپ‌گرا و زندانی سیاسی محبوس در سالن ۹ بند ۸ زندان اوین، امروز چهارشنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، اعتصابش را پایان داد.

«امیر امیر قلی» در اعتراض به شرایط نگهداری‌ خود از صبح روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۵، دست به اعتصاب غذا زد و در وضعیت جسمانی بدی از جمله کاهش وزن و افت شدید فشار قرار گرفت.

یک نسخه از متن کامل نامه این فعال چپ‌گرا در اختیار کمپین قرار گرفته که در پی می‌خوانید.

رفقا؛

گرم‌ترین سلام‌ها و درودهای رفیقانه مرا از زندان اوین، دانشگاه انقلابیون پذیرا باشید.

پیام شما رفقای جان به دستم رسید؛ گرچه قصد داشتم تا رسیدن به خواسته خود مبنی بر تفکیک زندانیان سیاسی و عقیدتی به اعتصاب غذای خود ادامه دهم، ولی سخنان شما رفقا را به گوش جان شنیدم. در آستانه روز جهانی کارگر، اعتصاب غذای خود را به طور موقت شکسته و در صورت عدم رسیدگی به خواسته قانونی خود حق اعتراض را برای خود محفوظ می‌دانم.

به امید جهانی سرشار از صلح، عشق، آزادی و برابری

زنده‌باد آزادی، زنده‌باد برابری

اوین، دانشگاه انقلابیون – بند هشت

امیر امیرقلی

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل