بی‌خبری از وضعیت شهاب احمدی آذر دانشجوی دکترای بازداشت شده در نقده

«شهاب احمدی آذر» دانشجوی دکترای مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی بناب، چهار روز پیش از سوی نیروهای امنیتی در منزل پدری‌اش در شهرستان نقده بازداشت شد. گفته شده کماکان از وضعیت و سرنوشت احتمالی این شهروند خبری در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دانشجوی کُرد دانشگاه آزاد اسلامی بناب روز دوشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی اداره اطلاعات ارومیه، به مکان نامعلومی منتقل شد و مسوولان هیچ توضیحی درباره دلایل احتمالی بازداشت و وضعیت قطعی او تاکنون به خانواده‌اش نداده‌اند.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند بازداشت شده به کمپین گفته “مامورین با ریختن داخل خانە و تفتیش آن، تمام وسایل منزل از جمله لپ‌تاپ، تبلت، موبایل، کتاب و وسایل شخصی او را نیز با خود بردەاند.”

«شهاب احمدی آذر»، پیش‌تر در سال ۱۳۹۲ بە اتهام “هواداری از یکی از احزاب کُرد مخالف جمهوری اسلامی”، بازداشت شده و بە مدت ۳ ماە در سلول‌های انفرادی تحت بازجویی قرار گرفته است.

گفته شده این دانشجوی دکترای ۳۲ ساله، جزو نامزدهای نمایندگی دهمین دورە  انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده و از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدە است.

تا لحظه تنظیم این خبر از سرنوشت قطعی و وضعیت احتمالی این شهروند اهل نقده اطلاعی در دست نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل