ممانعت از تجمع هوادارن محمد علی طاهری و بازداشت جمعی از آنان+فیلم

به دنبال فراخوان جمعی از هواداران «محمد علی طاهری» زندانی عقیدتی، در روز پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه، نیروهای امنیتی با ممانعت از تجمع هواداران عرفان حلقه، اقدام به بازداشت برخی از آنان کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جمعی از هواداران عرفان حلقه پس از انتشار فراخوانی با مطالبه آزادی «محمد علی طاهری» بنیانگذار عرفان حلقه، قرار بود در ساعت ۱۰ صبح پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، در مقابل ساختمان لاستیک دنا واقع در میدان ونک، به ادامه “بازداشت غیرقانونی” «محمد علی طاهری» اعتراض کنند.

همزمان نیروهای امنیتی پلیس و نیروهای انتظامی، با حضور پرشمار و ایجاد فضای امنیتی شدید در خیابان‌های اطراف محل تجمع و محاصره محدوده خیابان‌های گاندی، ولیعصر و آفریقا، ضمن ممانعت از حضور آنها، اقدام به بازداشت ۱۴ نفر از معترضین (۴ زن و ۱٠ مرد) کردند.

برخی از شاهدان عینی گفته‌اند “خیابان گاندی و محدوده میدان ونک صحنه درگیری نیروهای امنیتی با جمعی از شاگردان محمد علی طاهری بوده است و تجمع‌کنندگان به محض ورود به محدوده خیابان گاندی و خیابان‌های اطراف دستگیر می‌شدند.”

همچنین کانال تلگرامی «کمپین تبرئه و آزادی محمدعلی طاهری» گزارش داده: “تعدادی از دوستداران محمدعلی طاهری در حالی که محل تجمع را ترک می‌کردند مورد هجوم نیروهای لباس شخصی قرار گرفته و با ضرب و شتم دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.”

«پدرام پارسا»، «علی دربانی»، «سعید شیرمحمدی»، «فرهاد غلام‌پور»، «محمد تقی‌نسب»، «بهرام لطیفی»، «فاطمە لطیفی»، «شبنم عزیزپور» و «سینا احسن» از جمله بازداشت‌شده‌هایی هستند که گزارش شده همان روز آزاد شده‌اند.

گفته شده با وجود پرداخت جریمه «محمد علی طاهری» بنیانگذار “دو طب مکمل فرادرمانی و عرفان حلقه”، کماکان در “حبس غیرقانونی” است و همین امر اعتراض وکیل مدافع و هواداران «عرفان حلقه» را به دنبال داشته است.

اخیرا پس از پرداخت “وجه ردّ مال” این زندانی عقیدتی، و واریز جریمه به مبلغ ۹۰۶ میلیون تومان در روز اول اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، به حساب دادگستری تهران، «محمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع این زندانی عقیدتی گفته بود: “بازداشت موکلش غیر قانونی، غیرشرعی و غیر منصفانه است.”

«محمدعلی طاهری» بنیان‌گذار «عرفان حلقه» (طب‌های مکمل فرادرمانی و سایمنتولوژی) که در سال ۱۳۹۰، به اتهام “لمس نامحرم” و “تحصیل مال نامشروع” بە تحمل ۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ۹۰۶ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده بود، و می‌بایست در ۱۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۴ از زندان آزاد می‌شد.

او پس از طی کردن مدت کوتاهی از دوران بازداشت، با “پروندەسازی‌هایی” مبنی بر “افساد فی الارض با دلایل مشروحه”، بە حکم شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور، “عضویت در سازمان چریک‌های فدایی خلق” و… در اسفندماه ۱۳۹۳، در دادگاه انقلاب شعبه ۲۵ قاضی «احمدزاده» محاکمه، و در نهایت به اعدام محکوم شد.

حکم صادره با پیگیری‌های وکلا و خانوادە محمدعلی طاهری، در نهایت نقض شد و به بازپرسی شعبه سوم دادسرای اوین ارجاع داده شد.

این زندانی عقیدتی با وجود اعتراض‌های گسترده به ادامه بازداشت وی، کماکان در زندان به سر می‌برد.

در قطعه فیلمی که یک شاهد عینی به «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی»، ارسال کرده حضور پرشمار نیروهای امنیتی پلیس و نیروهای انتظامی، و فضای امنیتی شدید در خیابان‌های اطراف محل تجمع جمعی از هواداران «محمد علی طاهری»، در محدوده خیابان‌های گاندی، ولیعصر و آفریقا را مشاهده می‌کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل