رسیدگی به اتهامات و قرار کفالت برای محمد نجفی وکیل دادگستری + تصویر

صبح امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه، «محمد نجفی» وکیل دادگستری جهت رسیدگی به اتهام ” تشویش اذهان عمومی”، “نشر اکاذیب” و” سخنرانی پیشین خود در مسجد شازند” به دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب شازند، مراجعه کرده و پس از تفهیم اتهام و اخذ آخرین دفاعیات از سوی دادستان قرار کفالت صادر و از سوی آقای «علی باقری» کفالت او پذیرفته شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش تر در روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵، این وکیل دادگستری جهت اتهامات ذکر شده به صورت تلفنی به دادستانی دادسرای عمومی وانقلاب شازند احضار و می بایست ظرف مدت ۵ روز به این مرکز قضایی جهت رسیدگی به اتهامات و اخذ دفاعیات خود حاضر می شد.
پیش تر نیز جلسه دادگاهی درشعبه سوم دادگاه انتظامی کانون وکلای استان مرکزی مستقر درشهر اراک به ریاست قاضی آقایان «قمشلویی» و «شیرازی» با حضور وکلای این وکیل دادگستری خانم «نسرین ستوده» و آقایان «پیام درفشان» و «آرش کیخسروی» با عنوان «هفت تخلف انتظامی» مورد بررسی قرار گرفت .
یک منبع آگاه در خصوص این عنوان پیش تر به کمپین گفته ” شرکت در تحصن های «نسرین ستوده» مقابل کانون وکلای دادگستری و انتشار مطالب انتقادی درصفحه فیسبوک بخشی از اتهامات انتسابی عنوان شده در این پرونده بوده است.
این منبع آگاه در ادامه افزود “امکان گرفتن دائمی پروانه وکلات از وکیل و یا تعلیق وکیل از شغل وکالت در این پرونده امکان دارد.
دادگاه این وکیل دادگستری پیش تر در روز دوشنبه ۳۱ فرودین ماه سال جاری علی رغم حضور وکلای او جهت رسیدگی به اتهام “تشویش اذهان عمومی” در شعبه ۱۰۲ کیفری دادگاه انتظامی «شازند» از توابع استان مرکزی، به دلیل عدم‌ حضور قاضی برگزار نشد و رسیدگی به پرونده او به زمانی نامشخص موکول شد.
دادستان انتظامی کانون وکلای استان مرکزی اراک، پیش تر این وکیل دادگستری را با مجموعه‌ای از اتهامات سیاسی در پی شکایت یک شهروند مجهول الهویه مورد پیگرد قرار داده بود.
جلسه ی دادگاه انتظامی این وکیل دادگستری قرار بود روز بیستم بهمن ماه ۱۳۹۴ برگزار گردد، اما روز ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۴ طی تماس تلفنی از سوی کانون وکلای اراک کنسل و به وقت نا معلومی موکول شد.
همچنین او چندی پیش نیز طی احضاریه ای در روز چهارشنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۴ از سوی شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شازند به اتهام «تشویش اذهان عمومی» احضار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل